Jumaat, 10 Jun 2011

Konvoi Amal TAVAC Kelantan 2011 ~ Edisi Akhir

7 Jun 2011... Yang bermula pasti berakhir.. akhirnya tibalah saat perpisahan dengan peserta Konvoi Amal TAVAC 2011.... banyak kenangan yang terindah disini di simpan kemas dalam diari hidup kami.... dan Akim juga meninggalkan kenangan yang tak indah kat sini... hehehe.. mana tak nya... masa nak kemas-kemas balik, akim jatuh tangga .. benjol dahinya.. nasib ada 5 anak tangga... kalau tinggi?? mau patah riuk.. sabo jerlah... bercalar gak lah.. dah hilang hensemnya... :D


Sebelum balik sempat lagi kami singgah di Pantai Cahaya Bulan... rupa-rupanya banyak kedai makan kat sini.. nak balik baru tahu ada.. sabor jerlah... so pekena Udang goreng celup tepung , Sotong , Ketam dan Ikan Celup Tepung... Lepas tuh pekena Air Kelapa Aiskrim dan ABC... sekali hadap jer habis RM48 hehehehe tapi takper puas hati sebab dah tanya harga dulu... hehee





Sebelum tuh pepagi tuh sempat kita orang ronda-ronda cari makanan..dan jumpalah kuih akok nie.. boleh tahan rasanya... 


nie rupa kuih akok yer..

nie Kuih Bahulu.. sedap...

Apa-apapun...banyak tempat yang kami tak pergi lagi.. Yelah ikut Konvoi.. segala jadual dan aktiviti telah ditetapkan..so banyak tempat yang menarik tak dapat aku kunjungi.. terutamanya Pasar Khadijah.. Wakaf Che Yee... Nie semua aku sempat selalu jer..singgah tak sempat langsung.. balik tuh pun kita orang dah bergegas nak balik ke pahang... So mungkin ada perancangan lagi bercuti di sini.. tapi tunggulah aku sihat.. time mengandung nie jalan-jalan jauh memang tak larat aaa... muntah ajer.... nie pun digagahkan jua...

Semoga berjumpa kembali ..Negeri Kelantan Darul Naim....

2 ulasan:

nuwairani ismail berkata...

wah! sy pon makan akok masa balik cuti hari tu

impian dulena berkata...

dapat akok jer... pulut pagi tak dapat pun.. tak bleh nak cari dah..jadual penuh