Ahad, 18 November 2012

Salam Maal Hijrah 1434H

Salam Maal Hijrah 1434H buat semua... sedar tak sedar dah masuk tahun baru islam.... nampak sangat ke'busy'an aku tuh melampau-lampau.... sampaikan tak sempat langsung nak update blog aku nie...bersawang giler... :D...

Nak share gan korang semua 23 oktober arituh besday aku...dah bertambah tahun dah...Alhamdulillah masih sihat dan dipanjangkan umur.... cuma yang tak beshnya masa besday tuh aku disoal siasat untuk audit dalam hehehe... nasib2..kalau ikutkan nak ambik cuti...bagi rehatkan diri dan minda... tapi apakan daya keje mengatasi segalanya....

9 Nov lak besday encik suami hehehe.... tak dapat  nak raikan on time gak sebab encik suami berkursus... aduhai tahun nie banyak sambut besday kena postpone... tapi xper aaa.. walau jauh di mata tapi dekat di hati kan.. :D... 

So doa dan harapanku di ulang tahun kelahiran nie, moga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, di beri kesihatan berpanjangan dan rumahtangga kekal bahagia dunia dan akhirat. Amin... Untuk encik suami, aku doakan moga apa yg dihajati (untuk menjadi usahawan berjaya) tercapai hendaknya..amin.

Untuk tahun baru nie, harapan aku tinggi , setinggi gunung yang paling tinggi :D... untuk jadi yang terbaik dari tahun yang sebelumnya... baik dari segi segala-galanya... baik dlm rumahtangga, kerjaya , keluarga , akhlak dan macam-macam aaa... :D...amin..

Buat adik aku yang sepatutnya berpindah ke shah alam tapi bertukar  ke klang... sabar banyak2 yer...mesti ada hikmah disebalik yang berlaku. Takper Allah akan sentiasa menolong orang-orang yang dianiaya.... walaupun x best sebab apa yang kita plan sebelum nie ( nak jalan sama-sama , nak gie keje gan balik keje sama2 ) x jadi... sedih3x.... tapi mungkin Allah dah rancang yang lagi baik untuk kita semua.. So sabar..sabar dan sabar. Semoga mohon tukar ke HQ tuh cepat2 diluluskan...amin.

Lepas nie kalau kita org gie ke KL , leh lah singgah umah ko kan dik hehehe... leh dapat makan free.. best3x.... leh tido umah ko... ishhh x sabar yer... :D....

Ahad, 14 Oktober 2012

Coret..coret.....

Salam semua...lama dah tak meng'update blog ku ini....bersawang dah upanya....memang masa sangat jeles kat aku!....teramat jeles....atau aku yang tak pandai nak bahagikan masa :-)..???....tapi jawapan yang tepat...aku sibuk....masa aku penuh dengan aktiviti kerja dan untuk diri aku sendiri.... Tapi aku puas hati dengan apa yang aku buat..walaupun kadang kala aku mengeluh penat!....tapi bila kerja siap...aku senyum puas hati.... Dan aku sangat bersyukur dalam kesibukan aku tuh, rutin harian aku tetap berjalan lancar...rutin yg buat aku rasa sangat bahagia...nak tahu apa??....mengumpul susu untuk Hariz....rutin pam 4 kali atau kekadang aku cekelat, dptlah 3 kali amat menyeronokkan aku.... Puas hati dpt tgk stok susu yang aku dpt..tak kiralah sikit atau banyak..tu semua rezeki Tuhan....Alhamdulillah dah hampir 9 bulan Ariz menyusu badan aku....sepenuhnya....seronok3x....terasa bangga dalam hati...bukan mudah untuk kekal sehingga ke hari ini..kalau x cengkal hati..kalau tak de support dari en suami, blm tentu aku akan sampai ke tahap nie...so ucapan terima kasih buat encik suami...."saya sayang awak"..:-)

Dengar kata adik aku dapat tukar ke shah alam....berita gembira buat kami semua...yelah kesian dia sorang2x..duk kat teluk ntan sana....susah senang sorang2x...walaupun dah ada suami..tapi suami pun duk jauh gak....sabar yer dik..tuh semua ujian Tuhan....hmmm tapi skrg nie dah start duk kat umah sewa di sini....permulaan yg baik untuk korang berdua.....so kena mulakannya dengan yang baik2x gak lah......hidup berumahtangga nie macam2x dugaannya...kena sama2x tolak ansur..faham memahami..sabar...tuh yg penting....yelah dua orang yang sifat dan sikap yang berbeza duk serumah...so mcm2x boleh terjadi...tuh yg pentingnya tolak ansur....ingat tuh...bukan senang nak kekalkan keharmonian rumahtangga kalau dua2x kepala angin hehehehe fikir2xkan....

Masuk bab keje lak...2,  3 minggu nie masa rehat aku dah x de dah...asyik dgn keje jer....rasa cam x cukup tangan....letih giler...tuh yg kdg2x teremosi skit tuh....cam baru2x nie kalau sapa yang baca FB aku mesti tahu cite kan....aku malas nak panjang citer sebab aku takut aku yg menjadi punca pada kekepohan itu...yelah cam org kata, kita cakap lain tapi orang terjemahkan lain..tuh yg x nak.....so moral the story nya...x yah bukak mulut aaa...baik aku kunci bebaik..rapat2x...tul tak korang?.....

Hujung minggu nie x berapa best, sebab encik suami bertugas di luar....bosan lah kalau encik suami xde....sekurang2x kalau dia ada leh gie jejalan heheheh....nie xde...so keje aku melepak kat umah mak jelah....tapi ok gak pe..dpt gak peluang aku menyembang gan mak..tido umah mak hehehhe...tapi tetap x best gak sebab dulu kalau lepak umah mak leh gak berlawan mulut gan adik aku tuh..tapi nie x leh sebab dia dah duk menyewa umah lain....ishhhh x besh..x besh.... Bab kata ayah.."orang dah ada umah sendiri".....heheh dan aku jawab "tuhlah napa ayah buat anak pompuan dua org jer hehe"...ayah jugak di persalahkan...SORRY AYAH!.....:-)

Bila tengok ayah yg dah uzur..mak yang sakit sana sini...rasa sendu di hati nie....doaku moga Allah panjangkan umur ayah gan mak aku...berikan kesihatan buat dia orang....kalau lah aku kaya,  nak aku bawa mak gan ayah aku menunaikan haji....tapi aku x mampu lagi....xper walaupun aku x mampu nak bagi mak ayah kemewahan...tapi aku sangat berharap aku dapat berikan dia org kebahagiaan dan kegembiraan amin......:-) saya sayang mak gan ayah!...



Isnin, 1 Oktober 2012

Happy Besday Akim~24 September 2012~

Selamat Hari Lahir

Selamat Hari Lahir

Selamat Hari Lahir Akim....

Selamat Hari Lahir.....

Isnin, 3 September 2012

Akhirnya ~ Open Kedai Raya Selesai~


Alhamdulillah..segala telah selesai dan berjalan lancar..walaupun mula-mula agak kelam kabut sebabnya sebelum kul 2 petang dah ada tetamu yang datang.... orang kampung mak.. dengan kawan suamiku..polis lagi tuh hehhe... nasib aaaa ada kak zie , kak raihan , kak ros pekerja kedai mak... yang banyak menolong... lauk pauk kebanyakkan kak ros yang buat dan di bantu yang lelain-lain... memang sedap ... dapat pujian ramai lagi tuh :D..

memang penat giler.. tapi sangat-sangat puas hati....kesian kat mak yang sampai skrg kaki kejang-kejang..penat ke hulu hilir... itupun mak ada hati nak buat lagi tahun depan Insya-Allah.. dan nak jemput sanak saudara mak ayah lak... harap-harap lah termakbul...

Antara menu yang dihidangkan adalah Laksa, Lontong , Rendang Ayam , Kuah Londeh , Kuah Kacang , Soto , Mee Kari , Nasi Putih , kuih muih , jeli kelapa , dan agar-agar…. Otak-otak , keropok lekor , Pau semuanya panas-panas lagi dari dapur…
Memang macam pisang goreng panas.. pantang letak..habisss…. seronok…

Adik-adik pun sama-sama tolong-menolong.. yang takde cuma adik yang kat kedah tuh jer…tuh aaa jauh… dapat dengar citer jer aa.. sabar yer dik hehhee…
Harap2 tahun depan boleh join sekali…amin… Paling ketara sibuknya adalah suami aku.. menjadi penyambut tetamu ….dari satu meja ke satu meja nak layan..mana taknya semua member dia hehehe…ialah orang glamour katakan.. sapa tak kenal encik aziz ( jangan marah yer suami ku)…. Itu pun suami aku kata , dia x jemput kawan SCS nya.. kalau tak mahu lagi ramai… tuh pun dlm kul 8.30 ada lagi kawan suami yang datang… makanan pun dah habis.. rezeki dia orang aa dapat makan sandwich sardin dengan air kotak soya jer.. nasib badan aaa…sapa suruh datang lambat kan hehehe….

Terima kasih diucapkan kepada kawan-kawan yang hadir, maaf di atas kekurangan di dalam majlis yang tak seberapa itu… hmm kalau nak makan otak-otak dan pau free lagi.. jemput datang ke majlis perkahwinan adik saya ..Insya-Allah dijadualkan dalam bulan 3 tahun depan… so sekarang nie saya dah sibuk dengan persiapan untuk majlis perkahwinan adik.. harap2 semuanya berjalan lancar seperti yang dirancang….amin…

Gambar x dapat nak upload lagi.. maklumlah sibuk kan.. x sempat nak ambik gambar.. harap ihsan orang jer untuk bagi gambo...(mana atie gambonya..cepat2x..nak upload kat sini )….

Selamat Hari Raya .. Maaf zahir batin…

p/s : nak order otak-otak atau pau untuk majlis kenduri kawin..atau catering.. bleh aa contact saya :D…

Rabu, 29 Ogos 2012

Jemputan Hari Raya

Assalamualaikum....Pengumuman - pengumuman ..hmmmm 
Dengan sukacitanya dan besarhatinya saya dan keluarga menjemput tuan / puan , kekawan-kekawan semua ke Kedai ROZ Daun Nipah bersempena dengan Kedai Terbuka  Hari Raya pada tarikh seperti di bawah :-
Tarikh : 1 September 2012 (Sabtu)
Masa : 2.00 Petang – 8.00 Malam
Alamat :  Lot 822-b , Jalan Bestari Jaya,
Batu 4 ½ , Kampung Kuantan
45600 Kuala Selangor

Diharap dengan kehadiran tuan/puan menyerikan lagi majlis kami nie....Jemput datang yer...





Ahad, 26 Ogos 2012

Raya sakan....

Perghhhh lama x update blog aku nie....bersawang rasanya....sebenarnya banyak yang hendak di share kan dengan korang semua...tapi masa terlalu mencemburui aku....tuh yang memanjang x sempat jer.....lagi2x melayan kerenah ARiz yang dah genap 7 bln masa raya aritu....dan orang seronok2x raya....Ariz lak deman....aduhaiiii ujian betul.....3 ari gak Ariz deman....upa2xnya dia belajo nak merangkak...alhamdulillah.............

Tahun nie,giliran raya kat pahang....belah encik suami....:-) .. Ari sabtu pagi kita org bertolak balik....dan seperti yg dijangka...jln jem...namun kami boleh bersabar lg...yelah bulan posa kan.... Raya kedua kita org gerak beraya ke melaka...kat umah nenek di jasin.... Kalau nak tahu, suami aku nie dulu,  nenek dia yang jaga..tuh yg bila raya,  mesti nak kena gie sana... Tido sana...sebab suami aku cakap..masa dia ada nie lah kita nak jenguk dia..nek jah nie umurnya dah 80 lebih...tapi masih sihat lg...dan hobinya memancing....

Raya ketiga baru balik ke kuala selangor.....baru dpt jumpa mak gan ayah..tuh pun x best sebab adik2x yg dah kawin xde...dah balik umah mak mertua masing2x....x besh aaa..x bleh perang mulut gan dia org..terutama adik pompuan aku tuh.....tuhlah sorang adik pompuan..dialah kawan..dialah musuh hehehe....


Selasa, 14 Ogos 2012

Tavac berbuka puasa di melaka

Ini adalah gambar-gambar yang diambil masa konvoi berbuka puasa di melaka baru-baru ini... Seronok? mesti lah seronok .. terutama kat en suami... :D... Layan Gambar-gambar di bawah nie.. nak citer lebih x de idea....hehhee

Ini dia Tuan Punya Kete Avanza ... Selalunya kete yang bergambar
Kali ini Tuan Punya Kete kemaruk nak bergambar
di samping kete-kete Avanza mereka...layannn


Sapa yang paling macho nie?? tentu2 my Hubby hehhe
jangan marah yer

Jeng-jeng dapat jumpa dengan Dato' Siti Nurhaliza.. Jangan Jeles yer korang hehe.. Gambar diambil di dalam surau setelah aku dengan anak-anak habis solat asar... Alia orang yang pertama sedar akan kehadiran Dato' CT nie.. hehe dan dia lah yang beriya-iya nak ambik gambar dengan Dato' CT.. Sori yer Dato... mengganggu masa Dato..:D

Alia paling suka dapat bergambar dengan Dato' CT..
Cantik ..manis.. orangnya... 

 Riuh Sekampung bila dapat tahu Dato' CT ada kat dalam Surau.. Semua pakat nak ambil gambar sorang-sorang dengan Dato'... tapi Dato x dapat nak tunaikan sebab beliau kena bergegas ke tempat lain.. so jalan mudahnya..ambil gambar ramai-ramai...hehehe 

Antara Isteri-Isteri Ahli TAVAC yang ada... yang lain tak dapat
nak ambil gambar reramai..sebab Dato CT nak cepat... 


Nie setelah acara berbuka puasa selesai.. sebelum acara tamat
ada ucapan penutup dari timbalan TAVAC...


 TAMAT ... :D

Khamis, 26 Julai 2012

Selamat menyambut Ramadhan. ...

Pejam celik..pejam celik..dah 7 hari kita puasa....tapi masih tak terlambat lagi aku nak ucapkan selamat berpuasa pada semua blogger..kekawan..dan kaum ibu yang masih setia BF...syabas untuk ibu-ibu....sebab cabaran besar nak BF di bulan puasa nie...antara nak atau tidak..nak seribu daya..tak nak seribu dalih.....:-)

Isnin, 16 Julai 2012

Fasa ke 3 Hariz BF


Alhamdulillah , 16 Julai 2012 arituh genaplah Hariz 6 bulan.. bermakna aku dah berjaya ke fasa 3 menyusukan Hariz sepenuhnya.. Alhamdulillah Ya Allah ...syukur sangat-sangat... So sekarang akan masuklah ke fasa 4 iaitu dari 6 bulan ke 12 bulan (setahun)....dan harapan aku semoga aku mampu BF untuk Ariz sepenuhnya..amin...




Start 6 bulan arituh gak lah , Ariz aku dah bagi makan... heheh seronok kan ..aku buatkan puri lobak untuk dia... buat banyak-banyak stok untuk seminggu.... Alhamdulillah semalam tanya pengasuh , dia kata laju jer Ariz makan... tak tahulah cam mana pulak arini.. harap2nya dia jenis x memilih dan x jemu..kalau jemu..abisss lah ibu parah nak kena buat macam-macam menu lak :D..

puri lobak untuk di frozenkan..




Ahad, 15 Julai 2012

Rindu ~ part 2

Tengah mengamuk..nakkan ayah...
Sedih..nangis..Rindu Ayah

Malam tadi , Akim mengamuk sakan... RINDU AYAH katanya.... kesian anak ibu....

"Ibu..ayah mana?..Kete dua-dua ada kat luar " (walhal kete nie mmg dah lama kat situ)
"Ayah gie keje.."
"Asyik-asyik dengan ibu je..ayah xde pun...Akim nak ayah...Akim Rindu Ayah...waurghhhh"
"Kakak ..telefon ayah " (penyelesaian aku yg paling mudah)..

Lepak dalam 5 minit selepas telefon ayah..
"Esok pak andak tak yah ambil akim..."
"kenapa?.."
"Ayah ambil akim esok kat sekolah..."
"Aiii.. sapa cakap??.."
"Ayah cakap tadi..."
"biar betul...ayah balik selasa... akim balik dengan pak andak atau cik nani dulu yer.."
"tak nak..ayah kata ayah ambik..ibu tipu...wuarghhhh" (Aduhai..terus telefon suami balik)

Mula-mula akim x nak cakap dengan ayahnya... lepas kena paksa rela dengan aku baru dia nak cakap dengan ayah..sambil tuh tersedu sedan menangis... kesian anak ibu.... rindu sangat lah tuh... lepas letak telefon..dia membebel sorang sambil air mata kuar lagi...

" 1,2 ,3 ,4,5,6,7,8,9,10..dah sampai 10 pun ayah x balik2 lagi... ayah x nak kawan dengan akim dah..wuarghhhh" (Aduhai..x habis2 lagi )
"meh dekat ibu... sabar yer...lagi 2 hari jer..ayah dah balik dah.."
aku tarik badan dia.. letak kat peha aku... (dodoi macam tidokan ariz)..akhirnya terlelap dia... Haiii kuat betul aura ayah kat dia.. memang sayang giler dengan ayahnya...patutlah pun ayah dia asyik tanya dia.... cam mana dengan Hariz lak yer??... :D

Detik Cemas...

15 Julai 2012
Bukit Jalil 

Mencemaskan... betul2 buat aku rasa takut yang amat sangat.... ALIA hilang... Ya Allah, hanya Allah sahaja yang tahu macam mana perasaan aku masa tue.. memang Allah uji aku dengan ujian yang cukup berat bagi aku... Tak putus-putus aku berdoa supaya Allah jumpakan aku dengan ALIA... Sesungguhnya Allah amat menyayangi aku...aku betul-betul bertuah.. kerana Alia aku jumpai dengan selamat....Alhamdulillah Ya Allah....


Nie baru reda nangis... Ya Allah terima kasih....


Alkisahnya aku menemankan adik aku ke Bukit Jalil hari tue.. sempena dengan Hari Koperasi Negara..Kalau ikutkan hati memang malas nak gie.. maklumlah suami xde kan..so nak bawak ke empat2 anak tuh rasanya memang x mampu..tapi kesian kan adik aku yer pasal..aku pergi gak.. lagipun anak-anak aku dah bosan duk umah tanpa jalan-jalan..lagi2 semua tengah deman rindu dengan ayahnya...:D...


Mula-mula lagi dah macam-macam hal , kete adik aku langgar tunggul pokok kelapa kat depan umah mak aku... so sebab tuh kita orang gerak lewat skit ..lepas solat zuhur... ingatkan tuh jer satu ujian..rupanya Allah uji lagi.. kita orang sesat hehehe.. nie gara-gara tengok maps kat samsung galaxy pad nie aa... Ya Allah berapa kali berpatah ... dari higway latar .. subang..leh sesat ke setia alam... gie kelang.. naik shah alam..leh sesat terus ke subang..dari subang sesat terus ke highway leburraya pantai baru.. Mula-mula aku jadi pemandu arah..adik aku jadi pemandu... tapi dek sesat ...dah tukar!..aku yang jadi driver... Alhamdulillah akhirnya kami selamat sampai juga..berkat kekuatan yang kami ada (kuat nak sampai sana)....anak-anak aku???? Aina lah yang paling bising...asyik sesat jer bu..bila nak sampai nie..aduhai anak-anak..sabo jerlah aku..


Sampai sana..semua dah lapor..tuh yang tuju ke tempat makan... hah satu ujian lagi Allah bagi..bukan kecik2 yer Ujian.. Besar!... Ya Allah Alia hilang... panik..cemas...adik-adik aku semua duk cari..aku jaga ariz , akim dengan aina... aina satu hal..kakak dia ilang , dia leh lagi mintak duit nak beli nasi...aduhaiii memang masa tuh mata aku dah macam singa kot hehehe..nak marah orang nampak sangat kan... tu yang jengilkan biji mata jer... kat setengah jam gak adik aku cari tak jumpa...aku dah tak bleh duk diam.. tukar ...Adik aku jaga Hariz , Akim & Aina...aku lak cari Alia... Izam dan Zaki tengah sibuk cari.... Masa tuh  kat kepala aku hanya berdoa semoga Alia selamat... walau macam mana pun aku kena cari Alia... Time tuh , kalau apa-apa terjadi kat Alia.. aku akan rasa bersalah dan menyesal yang amat sangat.....aku patah balik ke tempat-tempat mula berhenti beli makanan.... masa tu target aku Surau..sebab tadi kita orang ada berhenti surau sebelum cari makanan... dalam perjalanan tuh aaa aku nampak kelibat Alia.. Alia x perasan aku lagi masa tuh.. masa tuh aku x dapat gambarkan cam mana perasaan aku..aku tarik Alia ketepi..peluk dia..cium dia.. Ya-Allah sama-sama kita orang menangis.. orang yang lalu-lalang tengok aku heran.....aku tak peduli dah masa tuh.. time tuh aku rasa bersyukur sangat pada Allah kerana menemukan aku dengan Alia... dengan keadaan orang ramai macam tuh , aku rasa bertuah sangat.. Allah sangat menyayangi aku.. Ya Allah... terima kasih...


"Kakak .. gie mana..."
"Kakak..nak belikan Akim Air Milo.." (memang time tuh Akim tengah bising nak air milo)...
"Kenapa Kakak gie beli sorang-sorang"
"kakak tak sedar ..tengok-tengok semua xde..Kakak gie tempat tasik yang kita mula sampai tadi.. Kakak main-main air kat situ..tiba-tiba Kakak mimpi , Kakak patah balik gie sini...Kakak nampak ibu..kalau x jumpa ibu tadi , kakak ingat nak pinjam telefon polis tuh nak telefon ibu...." (masa nie dua-dua dah nangis dah)
"ibu..risau ke kakak hilang" (dia boleh tanya lagi soalan ini...)
"Ya Allah Kakak...semua orang risau kan kakak , semua cari kakak...kalau jadi apa-apa kat kakak tadi cam mana...bla..bla.."


Aku telefon suami bagi tahu... satu das pistol kena dusyum kat pala aku...lainkali jangan bawak anak-anak lagi gie jejauh kalau abang takde........wuarghhh kena marah daa... tapi aku tahu memang salah aku pun.. Maafkan ibu Alia..


Hajat di hati nak jumpa Pak Itam pun x termakbul , walaupun kami semua duk berpusing satu bukit jalil tuh.. memang takde rezeki nak jumpa pak itam... kita orang sampai umah dalam kul 11.30 malam... 


Pengalaman yang berharga..sebabnya kali pertama aku drive ke bukit jalil tanpa suami hehehe... kira berjaya akhirnya kan..kan..walaupun macam-macam dugaan... tapi x nak lagi hadapi dugaan hilang anak tuh...aku x sangup.....aku x mampu....

Nie gambar sebelum hilang... syukur sangat2x
semua selamat...

Jumaat, 13 Julai 2012

Rindu....


Salam Semua...banyak benda nak citer sebenarnya kat korang.. nak share sama-sama dengan korang....tapi banyak sangat kekangan nya...masa jeles sangat kat aku....


Malam semalam dapat msg daripada encik suami " Abang RINDU sangat dekat anak-anak kita"... terkejut aku baca... Jeles pun ada.. ooo RINDU kat anak jer yer..xper3x...aku jawab " sabar lah bang , 4 hari jer lagi..tak lama dah tue"....(baik ayat aku kan...heheheh dalam hati siapa yang tahu)


Semalam Akim mengadu " Ibu , Akim RINDU ayah!"...dah 2 hari dia tak mengeluh cam tuh tiba2 jer dia mengeluh balik.... Terus aku suruh alia call ayah... Hah dapat cakap dengan ayah terus menangis tersedu-sedu....aduhai apa daya ibu sayang...


Semalam Mak mengadu " Macam mana dengan zaid yer ... "
Aku tanya mak aku balik ..."Mak RINDU kat Pak Itam (Zaid) Ker?" ...Terus Mak aku nangis... " Zaid tuh jenis kelam kabut...risau mak...bla..bla.."...sedih aku dengar ayat mak.... "Sabar yer mak... Zaid kan pergi untuk belajar ...dia lelaki..mak kena lepaskan dia... dia kena berdikari.." aku jawab cam tuh... walaupun dalam hati aku pun nak nangis gak...tapi aku tahankan... kalau tak mau jadi cam dalam drama.... :D... aku urut2 bahu mak....


Yelah mak rindu sangat dekat Pak Itam.... lagi2 tak dapat dengar sora nya dari start hantar aritu sampai lah ke hari ini.. Pak Itam sms , x bleh nak call ada orientasi.... geram gak aku kat adik aku sorang nie... lurus sesangat... pepandai lah curi masa sikit.. telefon mak tuh... dia tak tahu cam mana perasaan RINDU tuh........ aduhaiii sabar yer Mak...


Tadi encik suami telefon... nie satu hal lagi... kes Rindu gak hehehe... Kata balik Ahad .. lepas tuh tunda lak ke Isnin.... tup-tup tadi kena postpone lagi.. balik ari selasa... giler!!!...lagi bertambah RINDU lah gamaknya....

Isnin, 9 Julai 2012

Selamat Maju Jaya~Pak Itam~

9 Julai 2012
Institut Pertanian Ayer Hitam...


Selamat Maju Jaya Pak Itam... Semoga berjaya ... itu laungan anak-anak aku sebelum balik dari menghantar  adik aku (Zaid Amri) ke Institut Pertanian Ayer Hitam... Alia dan Aina lah yang bising mulutnya.. Akim??? senyap jer..aku yang lebih2 suruh dia lambai pak itamnya.. yelah selama ini pak itamnya lah yang ambil dia balik dari sekolah..nie pak itam dan sambung belajar..siapa nak ambil akim lagi kan... yang pak itamnya dah mengadu, anak-anak aku asyik jerit pak itam2 jer... org semua duk pandang hehe.. yelah dia dah lah gelap..anak2 aku lak jerit pak itam...mesti dia terasa kan hehe..aku cakap kat dia peduli apa orang pandang..dah ko level pak itam..takkan nak panggil pak utih lak... sampaikan alia kesian kat pak itam nya..dia panggil jer nama ..zaid.... tapi tak besh aaa..cam kurang ajo jer kan... nasib ko lah pak itam... nama pak itam tuh mahal per..satu kampung kenal pak itam... dari kecik sampai lah skrg nie..semua rasa kehilangannya... dah xdelah suara pak itam melaungkan azan lagi kat surau kg pasir penambang tuh...sedih3x...


Sayang seorang ibu...masa nie sesuana tgh pilu...

hehe payah nak ambik gambar berdua..
nie gamabr snap..tapi cantikan...

Pak Itam.. seminggu xde rasa cam sebulan
mak asyik sebut nama pak itam jer...:D

Untuk terakhir kalinya Akim dengan Pak Itam
Sebelum nie Pak Itam jadi driver Akim...
Nie Pak Itam dah sek...sedih3x


Mak aku sedih jer.. menitis air mata aku bila tengok mak nangis...aku nampak pak itam pun sedu gak.. tapi control macho..yelah lelaki mana leh nak nangis lebih2 kan... tuh yg dia x banyak bercakap..sebab bila bercakap mesti terjurai air mata tu kang hehehe..aku??? aku yg membebel bising tuh pun x leh nak tahan air mata..lagi2 tgk mak uda (atie) gan mak aku nangis.... tuh aa pak itam adik beradik kita org yang paling glamour... hehhe...mak siap cakap..pak itam lain..bila dia gie nie rasa cam lain ilangnya (sedu dah mak sebelum nie)... mana taknya..pak itam yang banyak bantu mak sekarang nie..semenjak dia abis SPM.. dia lah jadi pembantu mak yang paling setia.. pagi2 bangun , solat , basuh baju..sidai baju, kemas rumah lepas tuh terus ke kedai , tolong mak ...lepas tuh balik umah terus tolong potong daun lak... walaupun kadang2 dia bersungut penat tapi dia buat gak... lagi satu yang paling ketara bila dia takde ..adalah kehilangannya tukang buat air..selalunya dia lah harapan kami semua untuk buat air..aku selalunya order jer dgn dia..pak itam buat air milo...x lama lepas tuh siap hehehe... bab buat air xde sapa yang bleh lawan... tuh yg balik semalam...dah xde sapa yg nak disuruh buat air..alih2 aku sendiri aa buat...terasa sedih lak...rindu pun ada.. dan satu yang buat kita orang rasa sangat3x rindu kat dia adalah sebab pak itam kaki gosip hehhehe..tuh gelaran aku kat dia... kalau nak tahu citer sensasi kat umah mak atau kat kampung..duk jer kat sebelah dia..gerenti tau hehehe...tak bleh pegang rahsia dia nie hehhee...


Hari ahad lagi kita orang dah bertolak ke ayer hitam...walaupun isnin baru adik aku daftar masuk..lepak kat hotel di'impian inn satu malam..oklah biliknya.. kali ini encik suami tak ikut sebab kena bertugas kat sukan sukma kuantan pahang..so aku gie dengan anak-anak aa... bawak avanza aku ...mak , ayah , aku , erol (driver :D) , zaid (pak itam) ,izam dan anak-anak aku... memang sendat gila aaa... lagi dengan barang-barang adik aku... last minit izam nak mengikut..tinggallah zaki sorang2 kat umah.. bising jer dalam kete..dengan anak-anak aku yg x sabar nak tido hotel ..sabo jer aku... malam tuh mak uda (atie) datang... so lagilah sendat kan..hehe nasib sekejap jer ..pak itam gie..mak uda ganti tempat duduk hehe...


Mak aku cakap , dekat upanya ayer hitam nie..so nanti leh lah dtg ambil pak itam jer .. tak perlu pak itam naik bas...perghh untung pak itam hehhe... mesti pak itam x sangka yang dia kesayangan mak... sebenarnya semua mak sayang..x berbelah bagi..cuma lain anak lain ragamnya...lain perangainya...dan dek perangai tuh lah yang buat mak x lupa pada semua anak-anak yer..cam mak uda.. aku dan lain-lain lah...


Buat Pak itam ...semoga selamat menempuh alam persekolahan semula..tapi dengan pertambahan level iaitu level U lak... hehe..moga berjaya mencapai cita-cita yang diimpikan ( besar cita-cita adik aku tauuuu biarlah rahsia)...semoga ilmu yang diperolehi dapat membantu perniagaan mak gan ayah nanti.... belajar rajin-rajin dan jangan hampakan harapan mak gan ayah... harapan dia orang tinggi.. nak tengok ko berjaya dalam pelajaran , kehidupan dunia dan akhirat...so belajar sungguh2x... jaga diri bebaik... tunggu kehadiran kita orang nak ambik ko nanti yer...dengar kata mak nak shopping raya kat sana hehehe...nak ikut3x.... :D...

Rabu, 4 Julai 2012

Entry suka-suka : Terima Kasih

Ucapan ini aku nak tujukan khas  pada suami & anak-anak aku ... Pertama  Terima kasih kat suami yang banyak membantu.. kalau tak mesti rumah bersepah cam tong sampah... sebab tak sempat nak kemas ..... kain baju tak sempat nak sidai ... sebab duk jaga Ariz....sebab Ariz suka jalan-jalan..lepas mandi mesti nak bawak gie jalan..paling koman pun duk kat depan pintu..dia suka tengok sesuana luar ...tengok orang lalu lalang... dan paling suka tengok orang jalan ...cepat je dia depa tangan mintak ambil....hehhee bakal penulis novel nie nanti hehhee...
Terima kasih sekali lagi buat suami... sebab sanggup jadi tukang gendong si Hariz nie kalau pergi mana-mana.. aku dah tak larat nak dokung Hariz lelama.. patah pinggang nie...  

Hariz yang debab ...Bab berjalan No 1


Penat sangat sampai tertido....
Terima kasih kat kakak@ Alia...sebab kalau takde kakak mungkin susah aku nak uruskan rumah... dengan Akim dan Aina lagi..kadang-kadang kesian juga bila difikirkan balik... baru kakak nak menghadap buku , ibu dah panggil minta tolong pegangkan Ariz... kesian kakak.. Habis tuh nak buat cam mana.. hanya kakak lah harapan ibu.. nie lagi ayah outstation lagi... aduhaiiii dengar kata 2 minggu... memang Alia lah aje lah yang ibu harapkan untuk jaga Ariz... Nak mintak Aina jaga??? Bukan tak percaya pada Aina.. tapi Aina setakat tengok-tengokkan boleh lah .. tapii kalau nak bagi dukung..kena fikir panjang... hehehe ibu x yakin lagi Aina.. mungkin sebab Aina kecik lagi baru darjah 1 kan.. kang jatuh si Ariz tuh , siapa yang susah??? kita semua gak kan...Tapi ibu tahu , Aina sayangkan Ariz gak.. siapa yang tak sayang adiknya kan..lagi2 si pipi tembam nie hehehe...

Akim?? lagilah ibu tak percaya.. kenapa?? sebab Akim baik hati sangat , sampaikan semua makanan yang di makan nak bagi kat Ariz... nasib ibu perasan... kalau tak mati tercekik si Ariz...pernah sekali Akim jaga Ariz... Akim buat aksi utraman cosmos yer..lompat dari sofa ke bawah... nasib tak kena Ariz.. Ariz duk tengok jer dari bawah... Ishhh kalau tak abis Ariz kena hempap dek abangnya... Bahaya tahap gaban...:D... Tapi Ibu tahu Akim sangat sayangkan Ariz... kalau tak takkan berpuluh kali dia cium Ariz...takkan sanggup temankan Ariz ..tul tak abang Akim... dan yang paling best...Akim mampu buat Ariz tergelak besar... hehehe...Kawan baik nie (bila dah beso)...
Ini yang digelar Kak Long...Kena tolong jer :D

Terima kasih kakak...:D
 Kalau gie kenduri atau kemana-kemana yang melibatkan mak uda..aku mesti seronok..sebab mak udanya rajin sangat nak jaga Hariz hehehe... Pak Uda pun sama ..yelah belum ada anak lagi kan.. kalau dah ada mesti x pandang dah anak aku nie hehe...



Ini Mak Angkat Hariz...Mak Uda...:D

Khamis, 21 Jun 2012

Selamat Hari Bapa..Ayah...

Walaupun agak lambat aku nak wish Happy Father Day pada semua blogger-blogger dan pembaca ..Namun aku tetap nak letakkan entry nie kat blog aku . Kepada semua Bapa-Bapa aku nak ucapkan selamat hari bapa ... kerana tanpa bapa , kita tentu xde kat dunia kan ... Kalau bapa dan ibu tak jumpa tentu-tentu kita xde kat dunia nie.. 

Ucapan Khas buat ayah yang tersayang... 

"walaupun orang tak pandai nak berkata-kata manis dengan ayah, apatah lagi nak bermanja dengan ayah..tapi ketahuailah ayah tetap orang sayang....walapun ayah dulu garang ... (dulu memang anti dengan ayah..heheh)... walaupun ayah jenis cakap lepas... tapi orang tetap sayangkan ayah... percayalah... lagi-lagi sekarang nie ayah dah baik ( dah tak garang dah...:D).... suka buat lawak.. kadang-kadang rasa rindu tak dapat jumpa ayah.... 

Ayah , Orang nak mintak maaf kat ayah..sebab ada kala nya kita tak sependapat... orang kata A..ayah kata B... yelah orang kata cam tuh sebab nak bagi ayah rehat... penat benar tengok ayah gan mak keje sampai ke malam... Maafkan orang ayah , tak mampu nak bagi kesenangan buat ayah ..kalau tak , tentu ayah gan mak tak perlu susah-susah nak keje kan... tapi orang janji selagi termampu orang akan tolong mak gan ayah walaupun bukan dari segi duit tapi dari segi tenaga.. mak gan ayah suruh jer orang gie mana..Insya-Allah selagi suami izinkan dan selagi terdaya orang akan turutkan kehendak mak gan ayah.. jika orang lupa..ayah gan mak kena ingatkan tau... orang x nak jadi anak derhaka... orang sayang sangat-sangat kat ayah gan mak.. ".....

OTHMAN BIN ISMAIL

Inilah ayah saya.... Semua cakap saya ikut Ayah tuh yang x berapa cantik hehehhee
Buat dosa lagi gan ayah... mana lah tak cantik..dah ayah tuh hensem kan..bukan cantik..peraaa
Buat Suamiku... Selamat Hari Bapa juga buat suami ku yang terchentaa.... ayah kepada 4 permata hatiku... Semoga jadi ayah yang terbaik...penyayang..bertanggungjawab dan beriman.....amin... 

ABDUL AZIZ BIN MOHD ALI

Aku belum beli apa-apa lagi buat suami aku dengan ayah... aku cuma cdkan album gambar anak-anak dan bagi suami aku tengok... khusyuk dia org tengok..siap nangis-nangis lagi hehhe... lepas bangun subuh aa...akim dah ambik komputer bawak masuk bilik...ingat nak sambung tido tapi semua tak jadi..pakat ramai2 tengok cd yang aku buat tuh.... siap gelak-gelak..alih-alih nangis hehehe...sabo jerlah kan... banyak sangat buat salah kat ayah dia kot hehehe....malam tuh aku belanja dia orang makan kat Restoren Sirambai.. mula asal nak belanja kat Secret Recipe.. tapi atas permintaan suami ku..tukar tempat...lagi sedap makan sup ekor gan ikan tiga rasa dari makan kek kat secret recipe katanya... so tukar haluan.. perghh memang sedap..

Anak-anak bagi kad aje kat ayahnya... nak beli hadiah mahal2 x mampu lagi katanya..
oklah tue kan.. guna kreativiti... kakak paling panjang ayatnya.. banyak betul dosa dengan ayah tuh hehehe...Semoga anak-anak ibu tak akan lupa Ibu dengan Ayah bila dah besar nanti..Itu je yang Ibu gan Ayah harapkan...

Rabu, 6 Jun 2012

Night Safari Zoo Taiping

Malam tuh kita orang gie ke Night Safari Zoo Taiping... pagi dah tengok air..so malam nak tengok binatang lak...:D..  lepas asar terus gie ke destinasi yang dipilih (zoo taiping lah tue :D).. Memang plan nak gie tengok wakgtu malamnya.. so gie awal..sebab adik aku kata beratur panjang nak beli tiketnya... 

Sampai jer tempat parking , dah jumpa orang jual makanan... benda yang pelik kita orang x pernah jumpa adalah sate ikan... sedap??? aku tak rasa .tapi suami dan anak2 aku kata sedap... so sedaplah kot... kalau tak takkan tinggal skit jer lagi sate ikannya kan.. 5 batang RM2.00... rezeki pakcik nie kan... 

pakcik nie nya sate tinggal skit jer lagi.. time tuh kul 
6 petang..masyuk tuh kan ...rezeki 

tu rupa sate ikannya...tengok betul2x..:D

beratur nak naik keretaapinya...peluh ..bersesak..
mcam2 ada


masa nie Echa tengah mengamuk nie...
mana taknya panas..

Ariz pun tengah mengamuk ..panas... suami aku nak tanggalkan
 topinya tapi aku x bagi.. malam kan.. takuttt...

x cantik gambar nie gelap kan... rugi3x...

Habis round satu zoo ... tak turun pun ... duk dalam keretaapi jer.. bagus pakcik pemandu kereta api nie.. dia bawa slow2...sambil bagitahu dan tunjuk binatang2 yang ada kat situ...Balik dari Zoo taiping kita orang gie makan kat kedai makan sebelum masuk Bukit Merah tuh (apa nama kedainya x ingatlah..tapi dia kedai yang no 2)... murah sangat2.. bayangkan adik beradik aku makan... plus family aku baru RM 58 ringgit... .. sate suami aku belanja..satenya pun sedap hehehe.. Penat dari semalam sampai petang tuh asyik makan sardin gan telur jer (aku dengan adik2 masak kat apartment)... dah nak balik baru jumpa kedai runcit ...sabo jelah kan...


Apa-apapun seronok sangat percutian kali ini... Lepas nie kita orang nak gie Mandi Manda kat PD atau Sunway Lagoon lak.. adik2 aku cakap seronok cuti reramai nie... yelah semua dah ada anak kan..kecuali mak uda jer.. ODW tuh heheh..amin...Tapi kali nie kalau gie PD nak ajak mak gan ayah lak... bagi mak gan ayah rehat skit.. nie asyik keje jer.. mana tak stress kan... :D

Isnin, 4 Jun 2012

Bukit Merah Water Park....

Tak perlu aku jelaskan dengan panjang lebar..sebab gambar sudah menjelaskan segalanya hehehhe...........seronok..seronok..seronok...

Akim penakut dengan air..
belari nak selamatkan diri dari Pak Udanya..sabo jerlah

Laki bini duk sibuk bawa anak  buah main air...bagus3x


Tengok tuh... pak uda dengan echa, mak uda dengan ariz..
apa agaknya dia orang bisikkan 

Adik bongsu aku jer yang ikut kali ini.....oklah tuh kan..

Ariz memang suka air.. x nangis langsung

Anak dan ayah kepenatan selepas main air kat waterpark tadi

Echa dengan basikal sorongnya...pink lagi ...
siap gan topi zirafah hehehe

gambar anak-anak aku sorang pun x dapat tangkap guna hp aku nie..semua duk sibuk layan diri masing2...lagi2 aina..sorang2 pun hidup...alia dah sibuk dengan adik ipar mie..alia farihanya... hah nie aku curi dari FB mak uda heheh...akim jer takde...sebab ayah dia dah bawak lari gie mandi tempat lain... :D


Photo: Bukit merah 

Selasa, 29 Mei 2012

Rindunya....

Dah 2 malam anak-anak  aku (Alia , Aina & Akim) tidur kat umah neneknya...rindu sangat dah kat dia orang... kesian pun ada.. lagi-lagi bila aina telefon semalam..."ibu malam ini kita orang kena tidur umah nenek lagi ke?"...sayu jer bunyi suara aina bertanya...aku tak boleh nak jawab..nanti takut emosi lebih..so aku cakap kat dia suruh tanya ayah..walhal aku tahu memang kena tidur umah nenek lagi...kesian dia orang...


Aku dah tak boleh nak buat apa.. semenjak kereta ada satu jer nie.. lagi susah nak bergerak kemana-mana... Suami aku kena bertugas lebih masa , bawak budak2 bertanding squash.. kul 8 malam baru datang ambil aku kat ofis... pagi-pagi kul 5.30 dah bertolak gie dari umah... aku solat subuh kat pejabat jer... lepas solat terus tido balik hehhee..sebab ngantuk sangat ... yelah balik umah dah tentu2 sampai kul 9 malam.. packing baju2 anak-anak , ambil hariz ..gie hantar umah nenek... balik umah  mandi , solat ..kemas2 kul 10.30 baru leh duk atas katil.. tuh pun belum boleh tido lagi..nak susukan hariz dan tidokan dia dulu..baru leh tidokan.. suami aku dah mimpi indah dah.. takper..driver kena bagi tido cukupkan..(x nak peristiwa lama berulang kembali).... 


Arini tak sabar nak balik..walaupun tahu kena balik kul 8 mlm kang tapi beshnya sebab nak bawak anak-anak balik umah... esok aku dah apply cuti dah.. nak bawa anak2 gie jejalan cari apa yang patut sebab jumaat nie nak gie cuti-cuti semalaysia hehehe.. nak gie mandi kat bukit merah laketown resort sana... suami aku dah booking appartment pejabat nya untuk 2 malam..adik2 aku pun gie sama... mesti seronok kan... harap2 Allah permudahkan perjalanan kami..semoga selamat pergi dan kembali.... 


rindu sangat ibu nak tengok telatah anak2 ibu nie...

Buat anak-anak ibu...sabar yer.. tinggal berapa jam jer lagi ibu bawak korang balik umah.. tak mengapa badan-badan kena gigit nyamuk sikit.. ibu gan ayah dulu lagi hari-hari kena gigit nyamuk.. hidup pun sampai sekarang :D... kena berdikari skit.. tapi jangan susahkan nenek tau.. kesian nenek dengan atuk....


Ariz pengubat rindu ibu pada Alia , Aina & Akim

Isnin, 28 Mei 2012

Cahaya Cinta Opick

Sayu dan syahdu rasa hati  bila dengar lagu ini...insaf...syukur ..macam-macam perasaan ada... 
sebenarnya semua lagu opick nie memang best... dah lama aku cari dvd nie.. alhamdulillah diketemukan kat kompleks pkns.. time tuh jalan-jalan gan kak ayu dan sha... tiba-tiba terdengar lagu nie.. perghh aku hayunkan langkah kaki aku ikut jejak lagu nie sampai jumpa kat kedai muzik tuh hehehe.. cam citer dalam tv lak... :D...suka sangat-sangat....

Ini salah satu yang best... aku kalau dengar lagu nie mesti aku ingat kemalangan aku arituh... Allah sayangkan aku .. 

Cahaya Cinta

Allah engkau dekat penuh kasih sayang
Takkan pernah engkau biarkan hamba-Mu menangis
Karna kemurahan-Mu
Karna kasih sayang-Mu

Hanya bila diri-Mu
Ingin nyatakan cinta
Pada jiwa yang rela dia kekasih-Mu
Kau selalu terjaga yang memberi segala

Allah Rahman Allah Rahim
Allahu Ya Ghafar Ya Nurul Qolbi
Allah Rohman Allah Rahim
Allahu Ya Ghafar Ya Nurul Qolbi

Di setiap nafas di segala waktu
Semua bersujud memuji memuja asma-Mu
Kau yang selalu terjaga yang memberi segala

Setiap mahluk bergantung pada-Mu
Dan bersujud semesta untuk-Mu
Setiap wajah mendamba cinta-Mu cahaya-Mu

Yaa Allah Ya Rahman
Yaa Allah Yaa Alllah Yaa Allah
Ya Nurul Qolbi
Yaa Allah

Jumaat, 25 Mei 2012

Tragedi Mei 2012- Part 2


Hari ini baru berjaya nak upload gambar keadaan kereta aku masa accident arituh... teruk tak??...ini lah keadaan kereta aku..pintu tuh yang aku buka untuk merangkak keluar...semua orang tak percaya aku boleh selamat... itu semua kuasa Tuhan... Hanya DIA yang tahu kenapa dan mengapa ianya terjadi... Kadang-kadang aku fikir macam tak adil, aku diuji sebegitu...tapi sebenarnya kalau korang fikir balik..bukan aku sorang saja yang diuji...tapi sebenarnya ramai yang diuji...kawan-kawan sekeliling aku diuji..suami aku sendiri pun diuji...tapi dengan cara berbeza... so aku bersyukur kerana aku mampu mengharungi ujian dari Allah ini..


Sambung balik citer aritu yer... masa nampak suami aku dengan hariz datang ..air mata aku dah mula turun dah... dah tak fikir orang sekeliling dah... suami aku peluk aku cium dahi aku..alhamdulillah aku selamat ...itu ucapan yang keluar dari mulut dia..suami aku cakap kenapalah aku tak berhenti tidur dulu...hmm kenapa yer aku tak berhenti tidur dulu??? walhal aku dah terlelap dua kali sebelum tuh... tapi aku tetap teruskan perjalanan aku..sebabnya aku tak sabar nak balik rumah..nak tengok suami dengan anak-anak aku... nak mengadu kat suami yang aku penat sangat minggu tuh..aku nak dia lak ambil alih tugas aku hehehe tuh pasal lah aku diuji cam tuh sebabnya aku nak sangat dia ambil alih tugas aku..hah Allah perkenankan .. tuh lah kadang-kadang niat kita gak yang buat benda itu terjadi kan... tapi apa-apapun aku bersyukur sangat aku selamat...

Pengalaman naik Ambulan memang tak besh langsung... :D.. siapa yang kata naik ambulan besh??? heheh memang x besh pun... aku rasa cam mayat hidup... dr tuh pakaikan aku benda penahan kat tangan aku dan tengkuk...tuh yg buat aku tak boleh bergerak... Ya Allah rasa macam orang mati... yang diusung untuk bawa ke kubur... masa tuh aku teringat kak Naf...sebab kak naf pernah rasa cam yang aku rasa...dalam hati aku terdetik oo cam nie lah yang kak naf rasa tuh... aku tak suka perasan tuh... time sampai ke Hospital Sg Buloh..dah nak maghrib dah.. dia orang gunting pakaian aku dan scan.. alhamdulillah takde kecederaan... satu lagi keajaiban...tu semua kuasa Tuhan... 

Masa nampak mak aku , ayah dan adik aku (erol) datang jenguk aku kat bilik kecemasan tuh , air mata aku gugur lagi...aduhaii mula-mula aku tak nak nangis..tapi tengok mak aku nangis..aku dah tak boleh tahan dah... masih aku ingat ayat mak aku yang buat aku sedih sangat.."Ya Allah anak aku... napa boleh jadi macam nie?"... mak aku peluk cium aku...dia usap rambut aku..aduhaiii sampai skrg kalau aku ingatkan perkara tuh mesti aku menitiskan air mata.. aku rasa bersalah sangat buat mak aku nangis..risau mcm tuh sekali.. aku cakap kat mak aku " mak jangan lah nangis.. jangan fikir yang bukan-bukan.. mak doakan orang cepat sembuh ..orang tak nak duduk kat sini.. mak jangan risau-risau yer nanti mak sakit...lagi orang susah..."  lagilah mak aku nangis... dia peluknya aku.. aku??? dah tahap maksimun sedihnya.. hanya Allah yang tahu betapa sedihnya hati aku kala itu...

Alhamdulillah aku dah boleh kuar...nurse pelatih tolong bersihkan darah2 kat tangan aku..nasib xde yang kena jahit...cuma kepala aku masih lagi berpusing-pusing..dan sampai ke hari ini aku punya kepala masih tak stabil lagi... arituh (18 Mei 2012) dah buat mri scan...Dr kata takde darah beku atau pendarahan dalam kepala aku..lega hati aku.. ayah aku yang beriya-iya suruh gie klinik bt scan..sebab dia tak mau jadi cam sedara aku...lepas accident..dua tiga hari balik rumah terus meninggal dunia sebab ada darah beku dalam kepala.. hmm sayang jugak ayah kat aku kan :D...

Terima kasih gak kat kawan-kawan yang datang jenguk aku kat hospital sg buloh ari tuh... Zue , Ina , Dayah dan wanda (kalau x silap lah)... kehadiran korang sedikit sebanyak bagi kekuatan kat aku... Zue sampai nangis2 lah... sayang jugak korang kat aku kan... yang bertalu-talu menelefon.. kak naf , kak ayu .. kak tz..kak ct..dll.. dan sms dari kekawan semua... terima kasih banyak.... kehadiran korang buat aku rasa cam di hargai dan disayangi..Hanya Tuhan yang mampu membalasnya... (cam ucapan lak :D) ..Buat adik-adik aku... terima kasih kerana ambil berat tentang aku..walau jauh ...doa korang kat along yang buat along masih ada di dunia nie lagi..

Keluar jer dari bilik kecemasan.. anak-anak aku semua dtg kat aku....dengar suami aku citer..alia dan aina menangis sakan..aina siap muntah2 lagi... akim??? kakak dia mengadu ..akim cakap aku dah nak mati... hmm dia masih tak faham lagi apa itu kemalangan kan... apa2pun syukur aku masih dapat melihat anak-anak aku.. sungguh aku bersyukur sangat-sangat.. adik aku ely dgn isterinya hanim pun dtg sekali.. semua x sangka aku luka kecil...apa yang mampu aku katakan.. inilah kuasa Tuhan...dan macam yang kekawan aku cakap..Tuhan sayangkan aku..malaikat melindungi aku tika itu...syahdu rasa hati..


Isnin, 21 Mei 2012

Tragedi Mei 2012 -part 1

15 mei 2012....tarikh yg x akan aku lupakan seumur hidup aku....ibarat mati dihidupkan semula.. seperti diberi peluang kedua... aku bersyukur sangat-sangat pada Allah kerana masih memberi kesempatan untuk aku hidup di dunia ini lagi....Terima kasih Allah.. kerana mendengar doaku...dan mungkin memakbulkan doa anak-anak dan suamiku...keluargaku dan kawan-kawan ku ....berkat doa mereka..aku masih lg disini..di dunia MU Ya Allah....


pagi tuh mmg aku mengantuk giler... tak cukup tidur... tapi aku gagahkan diri utk pergi keje...bayangkan sejak suami aku gie kursus induksi tuh..sorang demi sorang anak aku ke klinik dan termasuk aku... hari pertama akim deman..tonsil dia membengkak...mmg berat hati nak tinggalkan dia...tapi sebab ada keje pting kat ofis..aku terpaksa tggalkan akim dgn neneknya....sabar jer hati masa tuh... hari kedua aku lak kena gatal-gatal...abis seluruh badan...alergi mkn mee bandung muar kat ttdi shah alam....dlm keadaan aku mcm tuh, esok pepagi nak bawa alia masuk pertandingan amal islami...so terpaksa aku gagahkan juga...rasa nak menangis sebab penat sgt time tuh...dgn ariznya... tapi kemenangan alia menghilangkan rasa penat aku seharian itu.... ahad lak...aina deman... satu lg ujian... ku gagahkan ke klinik lg..bawa aina lak... isnin mlm selasa tuh lak ariz x mahu tido... meragam... dengan akim yg masih lg sakit tonsilnya..dan aina dengan demannya...mmg aku rasa nak meraung dah... mengadu pada suami pun apa yg mampu dibuatnya..hanya sabarkan hati dan kuatkan diri utk sehari je lg kerana selasa suamiku akan pulang...rupa2nya dugaan lagi berat mendatang....aku kemalangan...Ya Allah...satu persatu aku diuji...kuatkah aku???...kuat atau tidak ...masa aku melambung2 dlm kete tuh...aku hanya fikir nak kuar...walaupun aku lihat tgn aku penuh darah..aku tetap nak kuar dr kereta yg dah terbalik tuh...aku dah tak fikir apa..yg aku fikir aku nak selamat....demi anak2 dan suami yg sedang menunggu kepulangan aku...terima kasih Allah ko makbulkan doaku... masa aku bergegas nak keluar tuh, aku dengan suara aunty cina menyuruh aku sabar..jgn kuar dulu...tapi aku tak sabar.. yg aku tahu aku nak kuar..nak kuar....dan lepas tuh aku terduduk ..terbaring kat tepi kereta aku.... tiada airmata yg kuar ..cuma ucapan syukur aku kepada Allah kerana aku selamat.... cepat2x aku minta tlg kat aunty tuh utk ambil handphone aku yg dah terpelanting kat tgh jln... aku tel suami aku... tuh je yg mampu aku bt..seterusnya aku duduk merenung kereta kancil aku yg teruk...


macam2 aku fikir...klau aku masuk wad cam mn dgn hariz yg masih menyusu susu aku??? time tuh juga aku minta bantuan org ramai utk selamatkan pam susu aku dan susu yg aku perah kat opis tadi...alhamdulillah ramai dtg membantu...barang-barang aku pun xde yg dicuri...Allah amat sayangkan aku..kerana itu ramai yg x sangka kecederaan aku x seteruk mana.... nampak jer kelibat suamiku... air mataku mula nak gugur...ternampak lah dia tgh dukung hariz...terus aku menangisssss... Ya Allah ...syukur ku padaMU.. kerana aku masih di beri peluang untuk melihat anak2 ku.... 

Rabu, 9 Mei 2012

Selamat Hari Ibu.........

Kena tinggal lagi... aduhai bulan nie mmg banyak kena tinggal jer dengan encik suami..sedihnya hati..dah lah minggu nie hari ibu kan..... pagi tadi sebelum gie keje..suami dah ucapkan selamat hari ibu...sedihnya... cam tahun lepas pun sama... encik suami gie ke terengganu.. tapi kali nie dekat jer kat KL sana....

Sempena hari ibu nie .. nak ucapkan selamat hari ibu kepada semua ibu-ibu di malaysia nie... khasnya buat ibuku Rasidah binti Mahidin dan ibu mertuaku Mardinah binti Mat Sari... 

Terima kasih mak.. tanpa mak , x akan aku ada kat bumi ini... tanpa mak takkan aku berjaya menjadi orang di bumi Allah ini.. tanpa mak takkan aku berjaya menjadi seorang  ibu  pada anak-anakku... tanpa doamu takkan mungkin ku bahagia sehingga ke hari ini.. Doaku buat mak...semoga sihat berpanjangan..semoga dipanjangkan umur , dimurahkan rezeki dan semoga aku mampu menjadi anak yang solehah..membahagiakan mu sehingga ke akhir hayat.... Mak saya sayang mak ................... Love u Ibu...

ini ibuku... cantik kan.. tanpa dia xde aku kat dunia nie.. terima kasih ibu

ini ibu mertuaku...cantik jugak kan...tanpa dia xde lah suamiku.. hehe

Buat ibu mertuaku yang menyambut besdaynya arini aku doakan semoga ibu dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan diberi kesihatan berpanjangan...semoga hidup ibu akan ceria selalu dan semoga kebahagian itu menjadi hak milik ibu..amin.......