Ahad, 15 Julai 2012

Detik Cemas...

15 Julai 2012
Bukit Jalil 

Mencemaskan... betul2 buat aku rasa takut yang amat sangat.... ALIA hilang... Ya Allah, hanya Allah sahaja yang tahu macam mana perasaan aku masa tue.. memang Allah uji aku dengan ujian yang cukup berat bagi aku... Tak putus-putus aku berdoa supaya Allah jumpakan aku dengan ALIA... Sesungguhnya Allah amat menyayangi aku...aku betul-betul bertuah.. kerana Alia aku jumpai dengan selamat....Alhamdulillah Ya Allah....


Nie baru reda nangis... Ya Allah terima kasih....


Alkisahnya aku menemankan adik aku ke Bukit Jalil hari tue.. sempena dengan Hari Koperasi Negara..Kalau ikutkan hati memang malas nak gie.. maklumlah suami xde kan..so nak bawak ke empat2 anak tuh rasanya memang x mampu..tapi kesian kan adik aku yer pasal..aku pergi gak.. lagipun anak-anak aku dah bosan duk umah tanpa jalan-jalan..lagi2 semua tengah deman rindu dengan ayahnya...:D...


Mula-mula lagi dah macam-macam hal , kete adik aku langgar tunggul pokok kelapa kat depan umah mak aku... so sebab tuh kita orang gerak lewat skit ..lepas solat zuhur... ingatkan tuh jer satu ujian..rupanya Allah uji lagi.. kita orang sesat hehehe.. nie gara-gara tengok maps kat samsung galaxy pad nie aa... Ya Allah berapa kali berpatah ... dari higway latar .. subang..leh sesat ke setia alam... gie kelang.. naik shah alam..leh sesat terus ke subang..dari subang sesat terus ke highway leburraya pantai baru.. Mula-mula aku jadi pemandu arah..adik aku jadi pemandu... tapi dek sesat ...dah tukar!..aku yang jadi driver... Alhamdulillah akhirnya kami selamat sampai juga..berkat kekuatan yang kami ada (kuat nak sampai sana)....anak-anak aku???? Aina lah yang paling bising...asyik sesat jer bu..bila nak sampai nie..aduhai anak-anak..sabo jerlah aku..


Sampai sana..semua dah lapor..tuh yang tuju ke tempat makan... hah satu ujian lagi Allah bagi..bukan kecik2 yer Ujian.. Besar!... Ya Allah Alia hilang... panik..cemas...adik-adik aku semua duk cari..aku jaga ariz , akim dengan aina... aina satu hal..kakak dia ilang , dia leh lagi mintak duit nak beli nasi...aduhaiii memang masa tuh mata aku dah macam singa kot hehehe..nak marah orang nampak sangat kan... tu yang jengilkan biji mata jer... kat setengah jam gak adik aku cari tak jumpa...aku dah tak bleh duk diam.. tukar ...Adik aku jaga Hariz , Akim & Aina...aku lak cari Alia... Izam dan Zaki tengah sibuk cari.... Masa tuh  kat kepala aku hanya berdoa semoga Alia selamat... walau macam mana pun aku kena cari Alia... Time tuh , kalau apa-apa terjadi kat Alia.. aku akan rasa bersalah dan menyesal yang amat sangat.....aku patah balik ke tempat-tempat mula berhenti beli makanan.... masa tu target aku Surau..sebab tadi kita orang ada berhenti surau sebelum cari makanan... dalam perjalanan tuh aaa aku nampak kelibat Alia.. Alia x perasan aku lagi masa tuh.. masa tuh aku x dapat gambarkan cam mana perasaan aku..aku tarik Alia ketepi..peluk dia..cium dia.. Ya-Allah sama-sama kita orang menangis.. orang yang lalu-lalang tengok aku heran.....aku tak peduli dah masa tuh.. time tuh aku rasa bersyukur sangat pada Allah kerana menemukan aku dengan Alia... dengan keadaan orang ramai macam tuh , aku rasa bertuah sangat.. Allah sangat menyayangi aku.. Ya Allah... terima kasih...


"Kakak .. gie mana..."
"Kakak..nak belikan Akim Air Milo.." (memang time tuh Akim tengah bising nak air milo)...
"Kenapa Kakak gie beli sorang-sorang"
"kakak tak sedar ..tengok-tengok semua xde..Kakak gie tempat tasik yang kita mula sampai tadi.. Kakak main-main air kat situ..tiba-tiba Kakak mimpi , Kakak patah balik gie sini...Kakak nampak ibu..kalau x jumpa ibu tadi , kakak ingat nak pinjam telefon polis tuh nak telefon ibu...." (masa nie dua-dua dah nangis dah)
"ibu..risau ke kakak hilang" (dia boleh tanya lagi soalan ini...)
"Ya Allah Kakak...semua orang risau kan kakak , semua cari kakak...kalau jadi apa-apa kat kakak tadi cam mana...bla..bla.."


Aku telefon suami bagi tahu... satu das pistol kena dusyum kat pala aku...lainkali jangan bawak anak-anak lagi gie jejauh kalau abang takde........wuarghhh kena marah daa... tapi aku tahu memang salah aku pun.. Maafkan ibu Alia..


Hajat di hati nak jumpa Pak Itam pun x termakbul , walaupun kami semua duk berpusing satu bukit jalil tuh.. memang takde rezeki nak jumpa pak itam... kita orang sampai umah dalam kul 11.30 malam... 


Pengalaman yang berharga..sebabnya kali pertama aku drive ke bukit jalil tanpa suami hehehe... kira berjaya akhirnya kan..kan..walaupun macam-macam dugaan... tapi x nak lagi hadapi dugaan hilang anak tuh...aku x sangup.....aku x mampu....

Nie gambar sebelum hilang... syukur sangat2x
semua selamat...

Tiada ulasan: