Jumaat, 25 Mei 2012

Tragedi Mei 2012- Part 2


Hari ini baru berjaya nak upload gambar keadaan kereta aku masa accident arituh... teruk tak??...ini lah keadaan kereta aku..pintu tuh yang aku buka untuk merangkak keluar...semua orang tak percaya aku boleh selamat... itu semua kuasa Tuhan... Hanya DIA yang tahu kenapa dan mengapa ianya terjadi... Kadang-kadang aku fikir macam tak adil, aku diuji sebegitu...tapi sebenarnya kalau korang fikir balik..bukan aku sorang saja yang diuji...tapi sebenarnya ramai yang diuji...kawan-kawan sekeliling aku diuji..suami aku sendiri pun diuji...tapi dengan cara berbeza... so aku bersyukur kerana aku mampu mengharungi ujian dari Allah ini..


Sambung balik citer aritu yer... masa nampak suami aku dengan hariz datang ..air mata aku dah mula turun dah... dah tak fikir orang sekeliling dah... suami aku peluk aku cium dahi aku..alhamdulillah aku selamat ...itu ucapan yang keluar dari mulut dia..suami aku cakap kenapalah aku tak berhenti tidur dulu...hmm kenapa yer aku tak berhenti tidur dulu??? walhal aku dah terlelap dua kali sebelum tuh... tapi aku tetap teruskan perjalanan aku..sebabnya aku tak sabar nak balik rumah..nak tengok suami dengan anak-anak aku... nak mengadu kat suami yang aku penat sangat minggu tuh..aku nak dia lak ambil alih tugas aku hehehe tuh pasal lah aku diuji cam tuh sebabnya aku nak sangat dia ambil alih tugas aku..hah Allah perkenankan .. tuh lah kadang-kadang niat kita gak yang buat benda itu terjadi kan... tapi apa-apapun aku bersyukur sangat aku selamat...

Pengalaman naik Ambulan memang tak besh langsung... :D.. siapa yang kata naik ambulan besh??? heheh memang x besh pun... aku rasa cam mayat hidup... dr tuh pakaikan aku benda penahan kat tangan aku dan tengkuk...tuh yg buat aku tak boleh bergerak... Ya Allah rasa macam orang mati... yang diusung untuk bawa ke kubur... masa tuh aku teringat kak Naf...sebab kak naf pernah rasa cam yang aku rasa...dalam hati aku terdetik oo cam nie lah yang kak naf rasa tuh... aku tak suka perasan tuh... time sampai ke Hospital Sg Buloh..dah nak maghrib dah.. dia orang gunting pakaian aku dan scan.. alhamdulillah takde kecederaan... satu lagi keajaiban...tu semua kuasa Tuhan... 

Masa nampak mak aku , ayah dan adik aku (erol) datang jenguk aku kat bilik kecemasan tuh , air mata aku gugur lagi...aduhaii mula-mula aku tak nak nangis..tapi tengok mak aku nangis..aku dah tak boleh tahan dah... masih aku ingat ayat mak aku yang buat aku sedih sangat.."Ya Allah anak aku... napa boleh jadi macam nie?"... mak aku peluk cium aku...dia usap rambut aku..aduhaiii sampai skrg kalau aku ingatkan perkara tuh mesti aku menitiskan air mata.. aku rasa bersalah sangat buat mak aku nangis..risau mcm tuh sekali.. aku cakap kat mak aku " mak jangan lah nangis.. jangan fikir yang bukan-bukan.. mak doakan orang cepat sembuh ..orang tak nak duduk kat sini.. mak jangan risau-risau yer nanti mak sakit...lagi orang susah..."  lagilah mak aku nangis... dia peluknya aku.. aku??? dah tahap maksimun sedihnya.. hanya Allah yang tahu betapa sedihnya hati aku kala itu...

Alhamdulillah aku dah boleh kuar...nurse pelatih tolong bersihkan darah2 kat tangan aku..nasib xde yang kena jahit...cuma kepala aku masih lagi berpusing-pusing..dan sampai ke hari ini aku punya kepala masih tak stabil lagi... arituh (18 Mei 2012) dah buat mri scan...Dr kata takde darah beku atau pendarahan dalam kepala aku..lega hati aku.. ayah aku yang beriya-iya suruh gie klinik bt scan..sebab dia tak mau jadi cam sedara aku...lepas accident..dua tiga hari balik rumah terus meninggal dunia sebab ada darah beku dalam kepala.. hmm sayang jugak ayah kat aku kan :D...

Terima kasih gak kat kawan-kawan yang datang jenguk aku kat hospital sg buloh ari tuh... Zue , Ina , Dayah dan wanda (kalau x silap lah)... kehadiran korang sedikit sebanyak bagi kekuatan kat aku... Zue sampai nangis2 lah... sayang jugak korang kat aku kan... yang bertalu-talu menelefon.. kak naf , kak ayu .. kak tz..kak ct..dll.. dan sms dari kekawan semua... terima kasih banyak.... kehadiran korang buat aku rasa cam di hargai dan disayangi..Hanya Tuhan yang mampu membalasnya... (cam ucapan lak :D) ..Buat adik-adik aku... terima kasih kerana ambil berat tentang aku..walau jauh ...doa korang kat along yang buat along masih ada di dunia nie lagi..

Keluar jer dari bilik kecemasan.. anak-anak aku semua dtg kat aku....dengar suami aku citer..alia dan aina menangis sakan..aina siap muntah2 lagi... akim??? kakak dia mengadu ..akim cakap aku dah nak mati... hmm dia masih tak faham lagi apa itu kemalangan kan... apa2pun syukur aku masih dapat melihat anak-anak aku.. sungguh aku bersyukur sangat-sangat.. adik aku ely dgn isterinya hanim pun dtg sekali.. semua x sangka aku luka kecil...apa yang mampu aku katakan.. inilah kuasa Tuhan...dan macam yang kekawan aku cakap..Tuhan sayangkan aku..malaikat melindungi aku tika itu...syahdu rasa hati..


2 ulasan:

Azima Ariffin berkata...

Ya Allah kak rozie.. teruknye kete.. huhuhuhu.. erm.. alhamdulillah Allah mmg masih sayangkan akak.. lepas2 ni, akak jgn nak wat perangai gitu lagi yer.. if dah mengantuk sgt, tdo la kejap.. stop kat area2 yg selamat n rehatkan mata dulu.. keselamatan perlu dijaga.. if ada apa2 yg terjadi kat akak, tak ke susah abg aziz, mak n ayah akak.. huhuhuhu.. akak tak state pun nama saya.. huhuhuhu.. uuuwwwaaaa.. hehehehehe.. take care.. <3

impian dulena berkata...

hehhee... zima jgn merajuk... tuh yg call.. yg sms kan dah tulis yg mana sms hehehe (keseluruhan terus.. nak taip satu2 nama banyak tuh hehhe)..

apa-apapun doa zima dan kekawan yg buat akak ada lagi skrg nie...

thanks zima ambil berat ttg akak... sayang zima :D..