Selasa, 29 Mei 2012

Rindunya....

Dah 2 malam anak-anak  aku (Alia , Aina & Akim) tidur kat umah neneknya...rindu sangat dah kat dia orang... kesian pun ada.. lagi-lagi bila aina telefon semalam..."ibu malam ini kita orang kena tidur umah nenek lagi ke?"...sayu jer bunyi suara aina bertanya...aku tak boleh nak jawab..nanti takut emosi lebih..so aku cakap kat dia suruh tanya ayah..walhal aku tahu memang kena tidur umah nenek lagi...kesian dia orang...


Aku dah tak boleh nak buat apa.. semenjak kereta ada satu jer nie.. lagi susah nak bergerak kemana-mana... Suami aku kena bertugas lebih masa , bawak budak2 bertanding squash.. kul 8 malam baru datang ambil aku kat ofis... pagi-pagi kul 5.30 dah bertolak gie dari umah... aku solat subuh kat pejabat jer... lepas solat terus tido balik hehhee..sebab ngantuk sangat ... yelah balik umah dah tentu2 sampai kul 9 malam.. packing baju2 anak-anak , ambil hariz ..gie hantar umah nenek... balik umah  mandi , solat ..kemas2 kul 10.30 baru leh duk atas katil.. tuh pun belum boleh tido lagi..nak susukan hariz dan tidokan dia dulu..baru leh tidokan.. suami aku dah mimpi indah dah.. takper..driver kena bagi tido cukupkan..(x nak peristiwa lama berulang kembali).... 


Arini tak sabar nak balik..walaupun tahu kena balik kul 8 mlm kang tapi beshnya sebab nak bawak anak-anak balik umah... esok aku dah apply cuti dah.. nak bawa anak2 gie jejalan cari apa yang patut sebab jumaat nie nak gie cuti-cuti semalaysia hehehe.. nak gie mandi kat bukit merah laketown resort sana... suami aku dah booking appartment pejabat nya untuk 2 malam..adik2 aku pun gie sama... mesti seronok kan... harap2 Allah permudahkan perjalanan kami..semoga selamat pergi dan kembali.... 


rindu sangat ibu nak tengok telatah anak2 ibu nie...

Buat anak-anak ibu...sabar yer.. tinggal berapa jam jer lagi ibu bawak korang balik umah.. tak mengapa badan-badan kena gigit nyamuk sikit.. ibu gan ayah dulu lagi hari-hari kena gigit nyamuk.. hidup pun sampai sekarang :D... kena berdikari skit.. tapi jangan susahkan nenek tau.. kesian nenek dengan atuk....


Ariz pengubat rindu ibu pada Alia , Aina & Akim

Tiada ulasan: