Jumaat, 10 Jun 2011

Konvoi Amal Tavac Kelantan 2011 ~ Edisi Part 2


5 Jun 2011 : Hari kedua kami di Kelantan... pagi-pagi lagi kami dah sarapan Nasi Lemak Kelantan.. perghh sedap giler... sambal dia manis..aku kan suka yang manis-manis... jam 8.00 kita orang dah bergerak ke Rantau Panjang... Mesyuarat Malam tadi suami aku telah dilantik sebagai salah seorang marshall untuk program Konvoi nie.. so dia kena pakai sarung tangan putih...


cam polis traffic je...heheh..

 berkomunikasi menggunakan radio ..penting radio nie untuk konvoi2 macam nie..


Sampai di Rantau Panjang , cermin kereta kita orang rosak pulak.. tak boleh nak naik-naik... aku dan anak-anak tak boleh lah gie shopping tunggu suami aku betulkkan kereta dulu.. masa nie jam kul 11.30 tak silap aku.. kul 2.30 dah nak berkumpul semula... suami aku siap betulkan kete masa tuh dah kul 12.30.. tuh pun kasi cermin tuh naik jer dulu..... kita orang tak shooping apa-apapun.. yelah dah kul berapa.. dengan keadaan tengahari terik tuh.. dengan orang ramai yer... aku sempat belikan mak aku yer pesanan jer bekas nasi besar... tuh jer lah... suami aku dapat tangkap baju t-shirt 2 helai.. alia , aina dan akim selipar..aku?? langsung tak dapat apa-apa... haru betul....


time-time cam nie kete rosak lak.. memang dugaan betullah..

orang lain ronda-ronda, kita orang je makan dulu.. penat suami aku betulkan kete.. so makan kat sini ..nasib baik kali nie tak kena tipu sebab harga dah siap tulis hehehe...

4.30 petang kita orang ada sukaneka pulak.. Aina menang dua acara.. aku?? hehe tak menang pun.. .. tuh pun kena paksa masuk dengan alia dan aina.. kalau tak malas aku nak join... suami aku masuk sukan bola sepak pantai pakai kain sarung.. tak menang pun kalah.. sampai koyak-koyak kain lah... malam tuh kita orang tak join pun makan malam kat rumah salah seorang peserta konvoi yang di kelantan.. coz alia sakit gigi

Tiada ulasan: