Ahad, 15 Mei 2011

Kepulangan.....dan sebuah permulaan perjalanan.....

Tajuk jer korang mesti dah tak sabar nak baca entrinya kan..kan..kan heheh perasan aku....hubbyku dah pulang...ye ye.. dah tak de sedih-sedih lagi...semuanya bergembira..anak-anak aku dan lebih-lebih lagi aku... kul 2.00 pagi suami aku sampai rumah.. alhamdulillah.. kepulangan yang dinanti-nantikan ...dan berakhirlah sebuah penantian che wah..Sedang aku bergembira.. Mak aku lak bersedih.. bersedih sebab adik aku (pak utih) nak ke khidmat Negara...kul 9.00 pagi aku dan anak-anak dah sampai ke tempat menunggu bus stand baru k.selangor. mak dan ayah aku , adik-adik semua pun baru sampai... tengok muka mak aku pun dah lain macam.. nampak sangat terpamer kesedihan seorang ibu yang berat melepaskan anaknya pergi... aku yang memang lemah bila tengok orang nangis.. pun dah nak menitis air mata... sabo jerlah..

Adik aku terpilih untuk Program Khidmat Negara di Kuala Kangsar.. 3 bulan kat sana... mak aku risau sebab adik aku nie tak pernah berjauhan dengan keluarga lagi.. ini kali pertama dia gie jauh-jauh...dahlah pendiam...tak pandai berkawan.. tuh yang mak aku risau , boleh ker dia berdikari di sana...biasalah semua ibu akan rasa sedih kalau berpisah dengan anak-anak kan...

Akhirnya kul 11 pagi bas pun bertolak..membawa adik aku ke destinasi yang baru... untuk sebuah permulaan perjalanannya yang baru..semuanya baru...Harapan aku ..semoga adik aku akan berjaya dalam permulaan perjalanan kehidupannya ini... semoga dia pulang dengan membawa sikap-sikap yang positif dan berjaya menjadi seorang insan yang berjaya dunia dan akhirat... Lambaian mak ayah , kakak dan abang-abang.. serta anak -anak aku.. membuat aku rasa cam kembali masa aku mula-mula melangkah meninggalkan keluarga ...masa tuh aku nak masuk U... banjir jugaklah UiTM tuh dek air mata aku dan keluargaku... masa tuh aku rapat giler dgn zaki..tuhlaha dik kesayanganku..yelah aku yang menjaganya dari kecik..malam tak tido lah asyik membuainya..mak aku masa tuh tengah beranak kecik si zaid (pak itam)heheh kini ianya berulang lagi tapi bertukar orang lak..aku yang melambai adik aku... selamat jalan dik..semoga selamat pulang yer....Kita orang semua sayangkan kamu....sedihnya....

3 ulasan:

bidadarindu berkata...

aku plak sedih baca n3 kau nie zie...ayat jiwang...sambung la novel kau..boleh jual tu kat pts...

p/s : aku musykil...apasal kau gembira kul 2 pagi tu aziz balik???jeng jeng jeng...he he he...

suk selangor berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
impian dulena berkata...

Opssss... perasan jer ko yer... hehehee...

aku yer novel tak laku kat pts sebabnya ayat aku bahasa rojak maaa... hehehe..