Ahad, 8 Mei 2011

BUAT IBU..SELAMAT HARI IBU

Selamat Hari Ibu pada semua ibu-ibu didunia ini. Tanpa Ibu siapalah aku dan kita semua.. tul tak??.. Aina ari khamis lagi dah bagi kad hari ibu , kat sekolah dia buat... terharu dapat dari dia.. Alia?.. dia kata ari ni nak bagi sebab tertinggal kat kelas dia...siap suruh aku teka apa dia... dan ada pilihan a , b dan c... so tekaan aku tuh tepat...dia nak bagi bunga dengan anak patung.. ishh tul ke tak.. tgklah petang nie kalau dia tak lupa bawa balik...:D

Untuk ibuku, aku wish jer.. belum sempat nak beli apa-apa lagi.. lagi satu tak tahu nak fikir nak belikan apa.. sebab budget ciput... heheh dan budget yang ciput nie yang membataskan idea nak beli barang..

Ayah aku belanja kita orang makan malam semalam.. sempena Hari Ibu.. heheh sebenarnya ayah aku segan nak cakap sempena hari ibu..so dia kata sebab anak beranak semua ada.. so dia belanja makan lah... hehehe ayah aku nie kedekut sikit tau.. so bila dengar dia nak belanja apa lagi semua puluh air buah ..cucu-cucu dia pun hehehe... kita orang makan kat seafood.. adik aku dari kedah balik bercuti so kira semua ada lah kecuali suami aku dan adik aku yang no 5 nie.. asyik sibuk dengan makwenya..call -call x jawab.. melampau betul..








Suami aku?? dia wish jer... ari jumaat petang tuh dia suruh dengan sinar FM ada lagu dari sharifah Aini Mawar Putih untuk Mama..dia tujukan lagu tuh untuk aku.. kalau tak silap lah aku tajuknya..

Kau sinaran bulan
Menyerikan bitang-bintang
Kaulah fajar yang menerbitkan pagi

Kau sirami embun
Menyegarkan pepohonan
Kau bukakan tabir siang untukku

Kau berikan mama
Kasih sayang maha suci
Betapa agungnya
Tiada ternilaikan
Oh mama, oh mamaku
Tiada cinta yang suci
Setulus cintamu

Ku suntingkan mama
Sekuntum mawar putih
Sebagai lambang kesucian cintaku

"Selamat Hari Ibu kepada ibuku yang tersayang.. Pn Rasidah binti Mahidin dan tak lupa juga pada Ibu mertuaku Pn. Mardinah bte Mat Sari..dan juga kepada semua ibu-ibu di Dunia ini...SELAMAT HARI IBU."

Tiada ulasan: