Isnin, 21 Mei 2012

Tragedi Mei 2012 -part 1

15 mei 2012....tarikh yg x akan aku lupakan seumur hidup aku....ibarat mati dihidupkan semula.. seperti diberi peluang kedua... aku bersyukur sangat-sangat pada Allah kerana masih memberi kesempatan untuk aku hidup di dunia ini lagi....Terima kasih Allah.. kerana mendengar doaku...dan mungkin memakbulkan doa anak-anak dan suamiku...keluargaku dan kawan-kawan ku ....berkat doa mereka..aku masih lg disini..di dunia MU Ya Allah....


pagi tuh mmg aku mengantuk giler... tak cukup tidur... tapi aku gagahkan diri utk pergi keje...bayangkan sejak suami aku gie kursus induksi tuh..sorang demi sorang anak aku ke klinik dan termasuk aku... hari pertama akim deman..tonsil dia membengkak...mmg berat hati nak tinggalkan dia...tapi sebab ada keje pting kat ofis..aku terpaksa tggalkan akim dgn neneknya....sabar jer hati masa tuh... hari kedua aku lak kena gatal-gatal...abis seluruh badan...alergi mkn mee bandung muar kat ttdi shah alam....dlm keadaan aku mcm tuh, esok pepagi nak bawa alia masuk pertandingan amal islami...so terpaksa aku gagahkan juga...rasa nak menangis sebab penat sgt time tuh...dgn ariznya... tapi kemenangan alia menghilangkan rasa penat aku seharian itu.... ahad lak...aina deman... satu lg ujian... ku gagahkan ke klinik lg..bawa aina lak... isnin mlm selasa tuh lak ariz x mahu tido... meragam... dengan akim yg masih lg sakit tonsilnya..dan aina dengan demannya...mmg aku rasa nak meraung dah... mengadu pada suami pun apa yg mampu dibuatnya..hanya sabarkan hati dan kuatkan diri utk sehari je lg kerana selasa suamiku akan pulang...rupa2nya dugaan lagi berat mendatang....aku kemalangan...Ya Allah...satu persatu aku diuji...kuatkah aku???...kuat atau tidak ...masa aku melambung2 dlm kete tuh...aku hanya fikir nak kuar...walaupun aku lihat tgn aku penuh darah..aku tetap nak kuar dr kereta yg dah terbalik tuh...aku dah tak fikir apa..yg aku fikir aku nak selamat....demi anak2 dan suami yg sedang menunggu kepulangan aku...terima kasih Allah ko makbulkan doaku... masa aku bergegas nak keluar tuh, aku dengan suara aunty cina menyuruh aku sabar..jgn kuar dulu...tapi aku tak sabar.. yg aku tahu aku nak kuar..nak kuar....dan lepas tuh aku terduduk ..terbaring kat tepi kereta aku.... tiada airmata yg kuar ..cuma ucapan syukur aku kepada Allah kerana aku selamat.... cepat2x aku minta tlg kat aunty tuh utk ambil handphone aku yg dah terpelanting kat tgh jln... aku tel suami aku... tuh je yg mampu aku bt..seterusnya aku duduk merenung kereta kancil aku yg teruk...


macam2 aku fikir...klau aku masuk wad cam mn dgn hariz yg masih menyusu susu aku??? time tuh juga aku minta bantuan org ramai utk selamatkan pam susu aku dan susu yg aku perah kat opis tadi...alhamdulillah ramai dtg membantu...barang-barang aku pun xde yg dicuri...Allah amat sayangkan aku..kerana itu ramai yg x sangka kecederaan aku x seteruk mana.... nampak jer kelibat suamiku... air mataku mula nak gugur...ternampak lah dia tgh dukung hariz...terus aku menangisssss... Ya Allah ...syukur ku padaMU.. kerana aku masih di beri peluang untuk melihat anak2 ku.... 

6 ulasan:

Nuwairani Ismail berkata...

adoi...syahdu pulak kisahnya... syukurlah akak selamat juga.

Liza Zakaria berkata...

apsal baca citer kak ogy rasa nak nanges ni???kak ogy...Alhamdulillah..mmg buat kami seme cuak sgt...semoga lebih hati2 next time...

impian dulena berkata...

nani... lama tak dgr citer nani... alhamdulillah Allah bagi kesempatan lagi untuk share dlm blog nie kan..

impian dulena berkata...

liza.. alhamdulillah berkat doa kekawan semua... memang bersyukur sangat2....

bidadarindu berkata...

zie,air mata aku pun mcm nak melelh gak baca n3 kau kali nie...boleh buat novel nie zie...aku nmpk kau mmg ada bakat dlm bidang penulisan nie...
dah lebih kurang 12 tahun kau keja ulangalik cam nie..bukannya ada org nmpk pun apa yg kau buat..gaji pun bukannya banyak sangat..brapa byk harta kau dah kumpul sepanjang 12 tahun nie?

kau balik nie,buat solat istiqarah..mintak petunjuk darinya...Dia yg lebih tahu mana yg baik utk kau...aku rasa baik kau keja dari rumah jek...(boleh jaga anak2)- buat novel...bakat kau kat situ..aku yg macho nie pun(he he he)pun hampir nak nangis baca citer ni..jalan dah ada(PTS)..cuma tggu kau jek..kita bekerja di dunia nie bukan kerana gaji,tapi kerana ibadah..ibadah kepada Allah,insyaAllah ada je rezeki yg datang...kau kena yakin dengan Allah...bukan SUK yg bagi gaji kau...tapi Allah...

impian dulena berkata...

Tiem kasih pul...setakat nie ko jer yg duk puji penulisan aku ehhehe...kang nak suruh ko jer yg beli..tak sanggup ko..

Insya-Allah akan dipertimbang2kan cadangkan ko tuh... mmg ada hasrat nak berhenti keje... Insya-Allah niat yang baik akan dipermudahkan Allah kan.. ko doakan lah yer..doa kekawan...makbul.. :D