Rabu, 25 April 2012

Hariz 3 bulan +++++ (Masih BF lagi..Alhamdulillah)

 Hari ini genaplah 3 bulan 9 hari umur Hariz... hmm diam tak diam kan...aku dah dekat 2 minggu dah kerja..walaupun mula-mula dulu cam liat sangat nak pergi kerja...semuanya gara-gara Hariz.. (ishkk Hariz lak disalahkan heheh) sebenarnya dah lama sangat duk kat umah, cam seronok lak jadi surirumahtangga sepenuh masa........

Dalam yakin tak yakin aku boleh menyusukan Hariz..akhirnya aku berjaya dah dalam fasa kedua.. hmmm fasa pertama masa dalam pantang... fasa kedua lak dari habis pantang untuk ke 3 bulan (time start keje)...so misi seterusnya adalah fasa ke 3 iaitu 3 bulan ke 6 bulan lak... moga-moga Allah permudahkan...

Seronok rupanya BF (breastfeeding) nie ..menyesal dulu tak BF kan anak-anak aku yang lain..sekarang baru tahu keseronokannya dan kebaikannya..rugi oooooo.....apa-apapun betul kata sifo aku (Zue , Yati & Kak Liana dan blog ibu menyusu dll) perlu kuat semangat untuk menyusukan baby nie.... sebab dugaanya banyak...dugaan dari sekeliling dan dari dalam diri ibu tuh sendiri... MALAS tuh kan dugaan yang paling besar hehehhee....nasib aku memang RAJIN hehehe.. Ya Allah semoga dipermudahkan aku dan dipermurahkan rezeki aku untuk menyusukan Hariz... target??? target kalau diizikan Allah sampai dia besar aaa... hehehe

Hariz dah pandai hisap jari.... patutlah aku bagi puting tiruan tuh dia tak nak hisap...rupanya dia nak hisap jari.. mak aku cakap hisap jari budaknya baik..Amin... sememangnya begitulah yang diharapkan dan memang takat ini Hariz tidak pernah meragam lagi..baik budinya... (hehe tak leh puji tinggi3x kangg lain jadinya)...

tengok nak ditelannya jarinya tuh..nasib kecik jer

nie bukan hisap sayang..nie sumbat namanya heheh

aittt x sedap ker jari tuh?? 

Ingat lagi ada kawan hubby duk puji Hariz..dia puji macam nie tau "Hensem dah hensem dah , kulit putih , comel tapi silap sikit jer... tang hidung tuh jer..kalau tak memang dah cukup dah" (hah lebih kuranglah ayat yer tuh)............ Sabo jerlah aku...kutuk aku depan2...nak buat cam mana dah anak tuh nak ikut hidung aku..kalau ikut hidung ayahnya tentulah mancung... hehehehe.. xpe3x..ada sebab Allah jadikan macam tuh kan.. so Redha jer... 
Biarlah tak hensem pun.. janji sihat walafiat , comel hehehhee...
sayang Hariz sangat-sangat............. Akim, Alia dan Aina.. ibu pun sayang korang gakkkk.......Semoga semuanya menjadi anak yang soleh dah solehah..Amin.

Tiada ulasan: