Rabu, 9 Disember 2009

Alia

Nama : Nur Alia Farhana Bte Abdul Aziz
Umur : 6 Tahun
Panggilan Manja : Alia / Kakak
Sekolah : Sekolah Pra Jais K.Selangor
Hobi / Minat : Tengok TV, Make-Up , Baca Buku

Ini anak aku yang sulung. Gemar sangat berhias , berposing dan ber make-up. Tak tahulah ikut siapa..sebab aku tak suka ber make-up nie.. bukan apa rimas... cuma bila dah ke angka 30 nie barulah sibuk nak ber make-up tuh pun bubuh bedak jer dgn lipstik yelah nak tutupkan garis-garis kedutan ini hehehhe ....

Anak aku nie kuat merajuk... Dah tuh asyik dengki dengan adik-adiknya.. tak boleh adik lebih dari dia... susah betul nak mengajar dia... haiii nasib.... tahun depan dah nak masuk sekolah rendah. Aku hantar dia kat sekolah intergrasi jais ... biar dia belajo bab agama ...bukan jer dunia... maklumlah lah dunia sekarang nie macam-macam dugaannya...

18.12.2009 nie besdaynya , dia dah mintak belikan kucing dan masakkan masak lemak siput sedut.... Bab kucing tuh aku terkejut gak dia mintak..apasal kucing??..walhal kat umah mmg takde bela kucing pun... tuhlah pengaruh tv kuat sangat ..nie gara-gara tengok citer Geng Bas Sekolah lah nie...sabo jerlah...

Bercita-cita untuk menjadi seorang doktor. Doktor Alia.. hmmm Doa aku , semoga anakku ini akan berjaya dalam mencapai apa yang dicita. Menjadi seorang anak yang solehah dan berjaya didalam hidup di dunia mahupun di akhirat...Amin.

Tiada ulasan: