Ahad, 15 Julai 2012

Rindu ~ part 2

Tengah mengamuk..nakkan ayah...
Sedih..nangis..Rindu Ayah

Malam tadi , Akim mengamuk sakan... RINDU AYAH katanya.... kesian anak ibu....

"Ibu..ayah mana?..Kete dua-dua ada kat luar " (walhal kete nie mmg dah lama kat situ)
"Ayah gie keje.."
"Asyik-asyik dengan ibu je..ayah xde pun...Akim nak ayah...Akim Rindu Ayah...waurghhhh"
"Kakak ..telefon ayah " (penyelesaian aku yg paling mudah)..

Lepak dalam 5 minit selepas telefon ayah..
"Esok pak andak tak yah ambil akim..."
"kenapa?.."
"Ayah ambil akim esok kat sekolah..."
"Aiii.. sapa cakap??.."
"Ayah cakap tadi..."
"biar betul...ayah balik selasa... akim balik dengan pak andak atau cik nani dulu yer.."
"tak nak..ayah kata ayah ambik..ibu tipu...wuarghhhh" (Aduhai..terus telefon suami balik)

Mula-mula akim x nak cakap dengan ayahnya... lepas kena paksa rela dengan aku baru dia nak cakap dengan ayah..sambil tuh tersedu sedan menangis... kesian anak ibu.... rindu sangat lah tuh... lepas letak telefon..dia membebel sorang sambil air mata kuar lagi...

" 1,2 ,3 ,4,5,6,7,8,9,10..dah sampai 10 pun ayah x balik2 lagi... ayah x nak kawan dengan akim dah..wuarghhhh" (Aduhai..x habis2 lagi )
"meh dekat ibu... sabar yer...lagi 2 hari jer..ayah dah balik dah.."
aku tarik badan dia.. letak kat peha aku... (dodoi macam tidokan ariz)..akhirnya terlelap dia... Haiii kuat betul aura ayah kat dia.. memang sayang giler dengan ayahnya...patutlah pun ayah dia asyik tanya dia.... cam mana dengan Hariz lak yer??... :D

2 ulasan:

Nuwairani Ismail berkata...

alahai....kesiannya dia....

impian dulena berkata...

Tulah nani...arini ayah dia balik....:-)