Khamis, 26 Januari 2012

Terima Kasih Suamiku.....

Entri ini khas buat suamiku Encik Abdul Aziz bin Mohd Ali. Harap-harap suamiku di sana dalam keadaan sihat hendaknya. Walaupun berat hati nak melepaskan dia pergi , namun kerana tugasnya terpaksa  jua aku relakan.. rela dalam paksa... eleh bukan lama sangat pun , 4 hari.... tapi bagi aku time-time cam nie aku perlukan dia.. kelam kabut hidup aku untuk 4 hari ini..lagi-lagi dalam keadaan aku yang sedang berpantang ini.

Kalau sebelum ini, pagi-pagi suami ku dah bangun , masakan makanan untuk aku , sediakan air mandi aku dan hariz , siapkan anak-anak, basuh kain , jemur kain dan lain-lainlah..tapi pagi ini aku yang buat sendiri... memang larilah... Hariz masih  nak bergayut puting dengan aku..nasib baik Alia dan Aina ada... senang ku kerah sedikit..memang sedihlah... tapi aku tahankan kesedihan nie demi 4 hari ini.. aduhai aku jadi sensitif  pulak .....

Malam tadi pun , masa nak menghantar suami ku depan pagar pun aku dah nangis... Aina nampak aku nangis , dia lagi kuat menangis.. Alia jer cool.. x sangka Alia kuat orangnya... Entah cepat sangat aku rasa sedih...agaknya sebab keadaan aku dalam pantang nie agaknya...

Buat Suamiku yang amat ku sayangi dan ku cintai...
Terima kasih ... Terima kasih yang tak terhingga ku ucapkan...
melayan diri ini bagaikan permaisuri...
Kau rela korbankan tidurmu demi memastikan keperluan aku dan anak-anak tersedia secukupnya...
Kau tak pernah mengaduh penat walau sekali pun...
Terima kasih suamiku...
Hanya Tuhan yang mampu membalasnya....

Abg , na doakan semoga abang selamat pergi dan pulang... tak sabar nak tunggu ari ahad nie... tak besh lah abang takde kat sisi... lepas nie tah ke mana lagi kena gie yer... na kena kuat kan.. kuat demi anak-anak... aduhai ..walaupun na tahu na nie tak kuat... cepat sangat sedih..lagi-lagi bab gi jejauh nie... sabar jerlah.....