Rabu, 25 Januari 2012

Kelahiran Permata Hatiku

16 Januari 2012 , tepat jam 5.08 minit maka lahirlah permata hatiku yang keempat . Mohammad Hariz Zafran (Pemelihara Kejayaan) berat 3.7 kg.... Inilah dia yang bermain-main dalam perut aku dulu.. My Hero.. hehhe.. Geng Akim the Cosmos...


Alhamdulillah , kali ini pun Allah permudahkan aku untuk bersalin.. Allah mendengar dan memakbulkan doa aku... Kalau tidak mungkin aku akan berperang dengan kesakitan di Hospital Sg Buloh kerana jika aku tak bersalin lagi , pada 17 
Januari 2012 tuh aku kena induce... aku tak pernah rasa lagi, tapi semua orang kata sakit yang amat... so aku bersyukur sangat-sangat kerana Allah mendengar doa aku. Masa time Aina pun cam tuh gak , esok nak masud wad, subuh tuh dia dah kuar.. alhamdulillah...
Masih aku ingat , malam tuh hubby sempat bawa aku gie makan sup daging kat ani sup.. tiba-tiba teringin lak nak makan.. mula2 order , dia org bagi sup ayam ..mmg terkilan tul aku..nak order baru takut lambat sampai sebabnya dia lah tukang ambil order, dia gak lah tukang masaknya.... tapi hubby aku perihatin dia order bungkus sup daging satu... heheh akhirnya kat rumah aku meratah dengan roti..sedap..mmg sedap hehehe... dan pagi tuh jam 3.30 aku dah mula rasa sakit... tapi bukan sakit kat belakang.. ianya sakit kat peranakan aku...aku tak pernah ada pengalaman cam nie... mula2 aku fikir mungkin sakit biasa kot
tapi selang 5 minit sakit balik kat tempat yang sama.. aku gie toilet tengok ada lendir coklat sikit... mula-mula aku tak nak kejutkan hubby sebab dia penat giler , baru je abis  bertugas bawa orang sukan suksess... tapi aku rasa cam x sedap hati..aku kejutkan juga hubby... dan aku ke toilet lagi dan kali ini lendir banyak kuar .... hubby aku suruh bertahan dulu coz dia sakit perut..nak buang apa yang patut dulu...sabo betul aku hehehe... sampai jer kat hospital tjg  karang.. lepas jer mendaftar dan baru jer dua tiga langkah aku ke pintu ..air ketuban aku pecah..kelam kabut semua orang...
Ada yang cam nak marah .. tanya aku napa baru dtg, bila sakitnya..aku cakap kul 3.30 pagi tadi baru sakitnya...terus dtg sini.....dlm 4.30 aku sampai .......dan 5.08 minit aku bersalin..alhamdulillah semuanya berlaku dengan pantas.. tapi uri aku melekat lak..untuk kuarkan uri dan jahit jer ambil masa kat dua jam... kul 7 pagi  baru aku selesai di  jahit dan di bawa ke wad..hubby paling gembira sebab dapat baby boy..heheh dan yg pasti aku selamat..alhamdulillah....


Apa-apapun terima kasih tak terhingga aku ucapkan kepada kakitangan Hospital Tanjung Karang.. terutama yang menyambut kelahiran baby aku... Tanpa kata semangat dari nurse-nurse tersebut mungkin aku tak sekuat itu... sakit weii kena jahit .... lagi-lagi biusnya dah ilang...aduhaii sabar jerlah....

Tiada ulasan: