Isnin, 8 Februari 2010

Wake UP! .. Time to Jogging...

Aktiviti aku Hari Ahad lepas... Jogging... Sabo bebetul...dahlah sabtu kena bangun awal gak , sebab anak sekolah ganti ..ahad pun kena bangun awal gak... sebab jogging... Ini semua angkara Aina..hehehe anak aku yang degil nie... Hubby aku pun kalah... boleh ikutkan kata hati anaknya , walhal malam tadi balik berniaga kul 3.00 pagi.....Adussss.... Aku ingat lepas solat subuh , nak tido satu round lagi , belum sempat aku duduk atas katil..dia dah bangun...siap kejutkan kakaknya dan akim... Sabo jerlah...


Mula-mula buat senaman ringan dulu... ayah dia lah yang jadi jurulatih terpilih ... Aku pun ikut jugak... Akim??... Jangan Harap... Suruh buat ini..dia buat itu..suruh buat itu..dia lari..sabor jerlah anak jantan aku sorang nie... Aina tersenyum2 penuh makna.. aku jer yang jeling tajam kat dia... haiii anakkk...marah cam mana pun , anak gak kan..
Kali ini buat satu pusingan jer..selalunya ayah dia buat dua pusingan , tapi kali ini suami aku kejar masa.. nak gie toing kete accident malam tadi ke sungai buluh KL... Haiii sengkang mata betul suami aku..kesian aku tengok.... Tapi nak cari duit punya pasal... di gagahkan jua....




Berlumba sapa menang... Mula-mula Aina berlagak..dia jer yang kat depan..yelah orang tengah seronok..kemahuan dituruti... Alih-alih, kakak dan ayah tunjuk skill.. Kalah..merajuk kejap..payah betul...
Sempat berpossing setelah berpenat berjogging... Baru jerlah hilang kalori, anak-anak dah ajak pergi makan kat kedai mamak...order roti canai tampal..teh tarik..adusssss tak berbaloi langsung....

Namun seronok jugak melayan kerenah anak-anak nie... lagi rasa malas nak gie bengkel kat PD khamis nie.. Kalaulah Aina tahu yang aku tidur Hotel..mahu dia merenggek nak ikut... mesti ayat dia.. "Ibu boleh tido hotel , napa kita org tak boleh tido hotel"...adussssss...so senyap-senyaplah ...cakap kat dia , ibu tido rumah kawan...SELAMAT...

Tiada ulasan: