Selasa, 5 Januari 2010

Back To School....

Pergh...Lega..Dah selesai bab-bab sekolah nie... so anak-anakku tumpukan perhatian yer... belajar rajin-rajin tau! Fahammmmm! heheheh....


Alia dah masuk ke Sekolah Rendah Agama Integrasi Kuala Selangor... darjah 1.. Aku dah ada anak dara rupanya hehehe.... Aina pulak sekolah pra jais, kuala selangor...tempat lama dan guru kelas dia pun guru lama..cikgu eton...perghh berlagak betul aina...masa bayar duit yuran.... bleh plak jual mahal dgn cikgu dia.... suami aku siap warning kat dia..masa kat rumah lah... "jangan nakal-nakal dengan cikgu eton Faham!!" sebabnya tahun lepas , cikgu dia mengadu yang aina warning kat dia , "Cikgu, jangan marah-marah dengan aina ..ayah aina askar!"...
Sabo jerlah kiter orang nie..sorang lemah lembut..sorang lagi kasar...
Akim pulak..hari pertama persekolahan, aku tinggalkan dia kat umah mak aku... sebabnya..dia nak gie sekolah gak...nak pakai baju sekolah...siap bawak beg sekolah utraman dia...botol susu letak kat tepi beg... aku risau gak dia nangis...tapi hantar jer kat umah mak..bukak tv, terus senyap..duk depan tv...dah tuh tamaklak... dua-dua tv dia suruh bukak..naya kat mak aku membayar duit elektrik nanti.... nak buat cam mana... aku yang risau nie..setiap 20 minit menelefon...tapi alhamdulillah ok...dia tak buat hal... baliknya aku tanya, akim gie sekolah mana..."Sekolah nenek" jawab dia...hehehehe..


Tiada ulasan: