Rabu, 24 Ogos 2011

Berbuka Puasa...

Sepanjang bulan puasa  kali ini.. dah 2 kali aku berbuka di tepi jalan jer.. kali pertama hari ahad baru nie.. dengan anak-anak2.. masa tuh baru balik dari bazaar ramadhan kat puncak alam... turun je dari highway latar tuh , terus kereta tak boleh start ..so sementara tunggu wonderpet datang.. kita berbukalah kat tepi jalan tuh.. nasib ada makanan .. nasi lemak sorang satu.. cuma suami aku jer dia beli lauk..ingat nak makan gan nasi putih kat umah mak nanti... tapi takde rezeki.. so share lah nasi lemak tiga bungkus tuh untuk 5 orang.. alhamdulillah kenyang... akhirnya kereta kena tarik gak.. sebab timing bell putus.. tak bleh nak buat apa..



Kali kedua , aku dan hubby jer berbuka puasa berdua dalam kereta kancil milik kita orang... bateri kong tiba2... nasib masa tuh rosak kat bawah pokok.. masa tuh time balik keje.. tunggu wonderpet (pomen kete suami aku..namanya ah chun)..yang sama datang untuk membantu.. dia belikan air soya untuk berbuka puasa... dia beli 5 tin.. sebab dia ingat anak-anak aku sekali ada... so aku dan suami hanya berbukakan kurma , air mineral (highway latar bagi) dan air soya..alhamdulillah rezeki kita orang hari tuh  itu jer.. so terima dengan seada-adanya... 
Allah baru nak uji sikit jer kat kita orang kan... Lagipun awal2 puasa arituh dah dapat berbuka kat hotel .. hotel empire (minggu pertama) dan Hotel subang (minggu kedua).. so kali nie Allah bagi kita orang rasa berbuka kat tepi jalan lak.. lain nikmatnya... lain rasa insafnya... :D




gambar-gambar kat atas nie berbuka puasa kat hotel subang



 nie gambar masa berbuka puasa kat hotel empire

Tiada ulasan: